המחאה מחריפה

עובדי כימיקלים לישראל החריפו היום את צעדי המחאה שלהם נגד הנהלת החברה כשהפגינו בצומת קמה, על כביש 40, הנחשב לעורק תנועה מרכזי בדרום. יושבי ראש מועצות העובדים מגנים את אירועי האלימות וקוראים לעובדים המפוטרים להימנע מפגיעה בשליחים המביאים להם את מכתבי הפיטורים.
בהפגנה היום השתתפו כאלף עובדים וכן ראשי רשויות באזור, בהם ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ראשת עיריית ערד, טלי פלוסקוב, וראש מועצת מרחבים, שי חג'ג'.
יו"ר מועצת עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, אמר לכתב "רדיו דרום" יגאל ברמן, כי קיבל הבוקר שיחת טלפון מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שבה חיזק את העובדים והבטיח לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו למען סיום המשבר.
בתוך כך, משטרת דימונה חוקרת את תלונתם של שני שליחים שהגיעו אמש למסור מכתב זימון לשימוע לפני פיטורים לעובד כיל המתגורר בעיר שעל-פי התלונה ניסה לתקוף בסכין את השליחים.
איציק דרעי, השליח שהותקף שלשום על-פי החשד על-ידי העובד שי אלמקייס מאושפז עדיין במחלקה האורטופדית בבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע. דרעי סובל משבר באגן ועבר ניתוח בבית החולים. מעצרו של אלמקייס צפוי להסתיים הערב. סנגורו, עו"ד שמעון תורג'מן, אמר בתכניתנו "בוקר טוב דרום", כי השבר נגרםכתוצאה מנפילה של דרעי ולא מתקיפה על-ידי אלמקייס.
מהנהלת כיל נמסר בתגובה למעשי האלימות לכאורה, כי ""הנהלת כיל רואה בחומרה את מעשי האלימות החמורים שננקטו על ידי עובדים כלפי שליחים שמסרו להם מכתבי זימון לשימוע. כנגד כל עובד שמתנהג באלימות מוגשת תלונה במשטרה ותוגש כנגדו גם תביעה אזרחית לפיצוי השליחים המותקפים.
אנו עדים להתדרדרות מסוכנת של סכסוך עבודה לגיטימי שהופך למאבק אלים ומסוכן המלווה ברטוריקה מסיתה ומשלהבת. אנו רואים בחשש את כישלונם של ראשי וועדי העובדים לרסן את העובדים ומצפים מיו"ר ההסתדרות ניסנקורן ומראשי הוועדים להוקיע ולגנות בחריפות את המעשים ולדאוג באופן אישי שמעשים ברוטליים, אלימים ופליליים שכאלה לא יישנו עוד".

לשמיעת הראיונות הבוקר עם איציק דרעי ועו"ד שמעון תורג'מן בתכניתנו "בוקר טוב דרום" עם רונן הירשלר, לחצו כאן: