תסכול בבאר שבע: "נצטער על איבוד הנקודות הזה"; וארן יפתח נגד לברקוזן?

אכזבה גדולה בהפועל באר שבע. לעיני אלונה ברקת ביציע ובעיצומם של עומס משחקים, החבורה של יוסי אבוקסיס רשמה משחק רע מאוד וסיימה אתמול (שני) בתיקו 2:2 ביתי באצטדיון טדי בירושלים נגד העולה החדשה בני סכנין. אחרי ארבעה משחקים, באר שבע עם 5 נקודות בלבד מתוך 12 אפשריות ובעוד יומיים מחכה לה משחק קשה במיוחד נגד באייר לברקוזן במסגרת המחזור השלישי של הליגה האירופית.

"אנחנו עוד נצטער על איבוד הנקודות הזה", אמרו בבירת הנגב, "זה היה המשחק הכי חלש שלנו העונה. שחקנים לא מספיק רצו ולא נלחמו. המשחק לא יכול היה להיפתח בצורה טובה יותר עם הגול של וארן שפתח את המשחק, אבל ככה זה כשאתה מזלזל ולא מספיק מרוכז, לפחות יצאנו עם משהו. עד עכשיו ברוב המשחקים שיחקנו נגד קבוצות טובות מאתנו ששלטו וגרמנו לנו לצאת למתפרצות, שכחנו להיות הקבוצה שיוזמת ואם אנחנו רוצים לנצח נצטרך לדעת יותר טוב לשלוט ולאיים יותר על השער", הוסיפו.

זה היה המשחק הראשון מאז מחזור הפתיחה בליגה נגד מכבי נתניה, ששחקניו של יוסי אבוקסיס מגיעים למשחק כשהם בתפקיד הקבוצה היוזמת ולא הקבוצה המתגוננת. באר שבע פשוט לא הצליחה למצוא את הפתרונות נגד ההגנה המעובה של בני סכנין שהפכה למעובה עוד יותר אחרי שבצעה את המהפך.

יוסי אבוקסיס כעס מאוד על השחקנים בהפסקה וביקש מהם לשחק עם הרבה יותר אחריות ואגרסיביות. המאמן ביקר את העמידה של שחקני הקישור וההגנה, שחלמו בשני השערים של האורחים במחצית הראשונה. "משחק ההגנה בחצי הראשון היה נוראי, ספגנו 2 שערים מכלום, שתי טעויות קשות וזה מאוד תסכל כי המשחק היה בידיים שלנו", שיתף יוסי אבוקסיס בסיום. הראיה לחוסר שביעות הרצון של אבוקסיס היא עריכת 3 חילופים במחצית, כאשר ספורי, סלליך וטוויטו שרשמו מחצית חלשה יצאו החוצה ונערך גם שינוי במערך – מעבר משניים לשלושה בלמים.

בצוות המקצועי ציפו ליכולת הרבה יותר טובה של המחליפים שקיבלו הזדמנות אחרי תקופה שבה אבוקסיס רץ עם השחקנים הבכירים. "מי שלא לוקח את ההזדמנות, שלא יבוא בטענות על דקות משחק", אמרו בבאר שבע. בקבוצה התאכזבו מהיכולת של מרסלו מלי ורמזי ספורי שערכו הופעת בכורה בהרכב. גם סינטיהו סלליך רשם משחק שלא הזכיר את היכולת הטובה שלו בפתיחת המשחקים במדים האדומים. מי שזכה למחמאות גדולות מהצוות המקצועי הוא החלוץ אנתוני וארן שכבש צמד שערים. וארן היחידי שעשה כאב ראש למאמנו והוא צפוי להמשיך בהרכב.

אחת הסיבות לחולשה של מחזיקת הגביע היא תצוגה לא טובה של הכוכב הפורטוגלי של ז'וסואה פשקיירה. פעם נוסף הוכח שבאר שבע ללא ז'וסואה טוב היא קבוצה מוגבלת שמתקשה ליצור לעצמה מצבי הבקעה ובזמן שהוא בא לקבל את הכדור מהחלק האחורי, יוסי אבוקסיס מאבד את האיכויות שלו בחלק הקדמי. בנוסף, ז'וסואה מסתבך שוב, לאחר שלטענת מאמן בני סכנין ניסו אביטן קילל אותו בסיום. אביטן, שבנו רואי בן ה-18 נמנה על סגל הקבוצה הבוגרת של באר שבע, זעם בסיום ושלח מסר להנהלת באר שבע בראשות אסי רחמים לטפל במקרה.

בהפועל באר שבע שמחו מאוד אתמול לראות את הבעלים אלונה ברקת מגיעה יחד עם בעלה אלי למשחק הראשון שלה מאז חודש פברואר. ברקת הגיעה למתחם חדרי ההלבשה ואיחלה לשחקנים ולצוות המקצועי בהצלחה, כאשר לאחר מכן עלתה לצפות במשחק מהיציע. "היה כיף לראות את אלונה פתאום מגיעה למשחק, הלוואי והיא תחזור אם לא כבעלים אז לפחות לתמוך בנו מהיציע", אמרו בבירת הנגב. הבעלים, שהכריזה על עזיבה בגלל המשבר שנוצר עם השחקנים אשתקד, קיבלה הרבה הודעות בגלל הופעתה המפתיעה ביציע ובסביבתה טוענים שלא מדובר בחזרה לקדמת הבמה כבעלים.

היום (שלישי) הקבוצה תערוך אימון שחרור ובעצם תחל את ההכנות שלה לקראת המשחק הקשה ביותר בבית ג' מבחינת הפועל באר שבע, נגד באייר לברקוזן ופטר בוס. לפני האימון, בבאר שבע יערכו בדיקת קורונה לכל השחקנים, בתקווה שלא יתגלו חולים חדשים. בכל מקרה, כל אותם שחקנים שיצאו חיוביים לאחרונה יקחו חלק בבדיקות, למרות שגם אם יצאו חיוביים, הם מוגדרים מבחינת משרד הבריאות הישראלי ואופ"א כ-"חיוביים לא מדביקים". בבאר שבע מתכננים להוריד עומס באימונים מהשחקנים שלא קיבלו מנוחה אתמול כמו ז'וסואה, דדיה, באריירו ולואי טאהא, כדי שאלו יהיו כשירים ככל הניתן ליום חמישי. אלטון אקולטסה, מיגל ויטור, שון גולדברג ומרוואן קבהא יחזרו ל-11. בעניין אחר, הקשר נאור סבג בדרך למכבי פתח תקווה שמעוניינת בשירותיו.