בבאר שבע מרוצים משחקני הבית

בבאר שבע מרוצים משחקני הבית; מחמאות לאורן ביטון וקייס גאנם

ככה מגיעים לגמר גביע. אחרי הניצחון על הפועל חיפה ששבר רצף של 9 משחקים ללא ניצחון, הפועל באר שבע מסיימת את עונת 2019/20 בטעם מתוק כשניצחה אמש (שלישי) 0:2 את מכבי תל אביב וקלקלה לאלופה עונה שלמה ללא הפסד. באר שבע מסיימת את העונה במקום הרביעי עם 55 נקודות, ללא כרטיס למוקדמות הליגה האירופית, אך ביום שני הקרוב היא תוכל להשיג אותו במדינה ותניף את הגביע.

"מגיע שאפו לשחקנים, שיחקו כמו גברים", אמרו בבירת הנגב, "ככה צריך לשחק, איפה הם היו חודש וחצי? באנו למשחק הזה כדי ליהנות ועם הרבה ביטחון, אין ספק שהניצחון על הפועל חיפה שחרר משהו. את האמת? לא האמנו שננצח וננחיל למכבי תל אביב את ההפסד הראשון שלהם, אבל זה היופי בכדורגל. יש הרבה שחקנים שעשו כאב ראש ליוסי אבוקסיס וזה בדיוק מה שהוא רצה. להיות הקבוצה היחידה העונה שניצחה את מכבי תל אביב זה נחמד, יש לנו עכשיו גמר גביע על הראש וזה המאני טיים של העונה".

הניצחון החלק בהרכב משני על הרכב די חזק של מכבי תל אביב, גרם לשביעות רצון אצל המאמן יוסי אבוקסיס והצוות שלו. אחרי שתקף את המחליפים על כך שהם לא מנצלים את ההזדמנות, המאמן יצא מעודד מאוד מהיכולת של רוב שחקני ההרכב הפותח. במועדון מאמינים שהאסיפה הקשה שערך אבוקסיס בסוף השבוע האחרון העבירה את המסר ולראיה כמעט כולם הציגו יכולת טובה מאוד ועשו הרבה כאב ראש למאמנם לפני הגביע. "הולכת להיות מלחמה על כמה עמדות בהרכב", אמר אחד השחקנים.

מעבר לתחושת הניצחון, ב"הפועל באר שבע" התמלאו גאווה על שחקני הבית של המועדון, שחמישה מהם פתחו בהרכב ושמונה שותפו בסך הכל: נאור סבג, עמית ביטון, נתי אסקיאס, איליי מדמון, אור דדיה, רואי אביטן, עבדאללה אבו עבד ותומר יוספי. "בזמן שהמועדון תחת עידן חדש ללא אלונה ברקת, הצעירים הללו מתגלים ואולי בזכות זה נרוויח שחקני בית שהקהל כל כך צמא להם" אמרו בקבוצה.

בבאר שבע היו מרוצים מהמשחק של חמשת שחקני ההגנה שהיו נקיים מטעויות מול הניסיונות של הצהובים. מי שבלטו בעיקר היו צמד המגנים אור דדיה ואורן ביטון. המגן השמאלי, הציג את אחד המשחקים היותר טובים שלו העונה ולפי הערכות הבטיח את המקום שלו בהרכב בגמר. איליי מדמון בן ה-17 שוב הציג יכולת טובה ושקטה במרכז השדה, לפי גורמים במועדון הוא צפוי לקבל דקות משמעותיות בעונה הבאה.

מי שעוד סחט מחמאות הוא הקשר רמזי ספורי שהציג יכולת גבוהה ועם קצת יותר ריכוז יכול היה לתרגם זאת על לוח התוצאות. לדאבונו של ספורי, הוא הרגיש מתיחה לקראת סוף המשחק. אבוקסיס הציע לספורי לצאת למרות שהקבוצה תשאר ב-10 שחקנים, אך הקשר התעקש להמשיך ובדקה האחרונה הרגישה דקירה נוספת באיזור והוא בספק גדול ליום שני. בבאר שבע היו מרוצים גם מהמשחק של קייס גאנם שרשם את משחקו הטוב ביותר מאז שחתם, עם השער המוקדם לרשת של יאניוטיס ובישול במהלך צירופים נהדר לאורן ביטון.

כעת, בהפועל באר שבע יחלו בהכנות לקראת גמר הגביע ביום שני נגד מכבי פתח תקווה. למעט אנתוני וארן, רמזי ספורי ומרוואן קבהא שנמצאים בספק, יוסי אבוקסיס צפוי להגיע לגמר עם כל השחקנים המשמעותיים שלו, כפי שתכנן במשך החודש וחצי האחרון. על הנייר, באר שבע פייבוריטית מול העולה החדשה, אבל היא תגיע בלחץ גדול, שכן הפסד בגמר ייחשב לכישלון עצום הן מבחינת הגביע כתואר בו לא זכו 23 שנה והכרטיס למוקדמות הליגה האירופית שהוגדר כמטרה מרכזית בתחילת העונה.

מכבי חיפה הודיעה הבוקר על החתמתו של ברק בכר, "שתפרק" את הצוות המקצועי הקיים. מאמן השוערים המוערך גיא וייזינגר ומאמן הכושר דרור שמשון יעברו לכרמל יחד עם בכר, אבל במועדון סומכים על השניים שלא יושפעו מרעשי הרקע סביבם. בינתיים, בצוות הכינו עבודה יסודית על הקבוצה מהמלאבס ויתנו את הדגשים המלאים לשחקנים בימים הקרובים. "מכבי פתח תקווה קבוצה מפוצצת כישרון ברמת פלייאוף עליון בליגת העל וכולנו נראה זאת בעונה הבאה. בגביע כמו בגביע, הכל פתוח ולמרות שעל הנייר אנחנו עדיפים, כדי לקחת תואר צריך לשחק באותה הגישה כמו ששיחקנו אמש" אמר גורם בקבוצה.

בעניין אחר, התבטאות ראשונה וקצרה של הבעלים העוזבת אלונה ברקת שצייצה בטוויטר על היוזמה לעלות עם חולצות שעליהן שמות של נשים שנרצחו להעלאת המודעות במאבק באלימות נגד נשים. "אני גאה בשחקני הפועל באר שבע, בהנהלת המועדון ובחברת ״תדיראן״, שנרתמו למאבק למניעת אלימות נגד נשים במשפחה ובכלל" אמרה ברקת.