מעקב רדיו דרום: בחודשים האחרונים אנו עוקבים אחרי חשבונות המים המנופחים שמקבלים תושבי באר שבע, הפעם מדובר בחיוב של 1,700 שקלים שקיבלו זוג פנסיונרים מתאגיד 'מי שבע', ולא מדובר רק בהם. כתבתנו ליאורה בן צור עם הפרטים
בהמשך למעקב רדיו דרום, מי שבע ממשיכים לחייב תושבים בתשלומים גבוהים. הפעם, הפנסיונרים נפגעו. 1,700 שקלים. זה החיוב שקיבלו זוג פנסיונרים ממי שבע על חודשיים בלבד. אך לא מדובר רק בזוג פנסיונרים, מדובר בשלושה בניינים שלמים שבהם גרים מבוגרים מגילאי ה-70 ומעלה, כולם קיבלו חיוב גבוה על מים ממי שבע ברחוב הערים התאומות בשכונת רמות.
מתאגיד המים והביוב מי שבע נמסר בתגובה:
"התאגיד הינו גוף ציבורי הפועל בהתאם להוראות החוק והכללים שקבעה הרשות הממשלתית למים וביוב.
על פי חוק, אחריות התאגיד משתרעת על רשת המים והביוב הציבורית בלבד, זאת להבדיל מרשתות המים והביוב הפרטיות שהן באחריות המחזיקים בהן, לרבות שמירת תקינותן.
לפיכך, התאגיד פעל למתן הודעות לצרכנים מידי תקופת חיוב בהתאם לכללים ולהוראות החוק שהגדירה רשות המים.
בהודעה זו מפורטות הבדיקות המומלצות לאיתור מקור הצריכה החריגה שיכולה לנבוע מסיבות שונות, כגון- כשל במערכות הגינון, השקיית יתר, שימוש הדיירים בברזי כיבוי אש למטרת ניקיון, נזילות סמויות וכו'.
בנובמבר 2019 נתקבלה פניה מצד דייר מהמתחם בבקשה להכרה בצריכה חריגה בעקבות נזילה שתוקנה ביום ברשת המים הפרטית במתחם.
לפיכך, פעל התאגיד לביצוע הפחתת חיוב לדיירים עבור שתי תקופות חיוב שבהן נרשמו הפרשי המדידה החריגים ביותר, וזאת במסגרת סמכויות התאגיד ע"פ חוק.
בתקופת החיוב הנוכחית, בחודש ינואר 2020. הפרשי המדידה המשיכו להיות גבוהים, למרות שתוקנה נזילת מים בנובמבר 2019 כאמור.
התאגיד הודיע על כך לדיירים, אשר מתבקשים לבדוק ממה נובעת הצריכה החריגה.
יצוין כי על פי רישומי התאגיד, דיירי המתחם פונים מידי כארבע שנים לגבי נזילות מים ברשת הפרטית, שהינה בתחום אחריותם כאמור.
התאגיד נתן מענה לכל פניה שנתקבלה מהדיירים בנושא ופעל לביצוע הפחתת חיוב לדיירים לפי חוק.
התאגיד עומד לרשות הצרכנים לכל הבהרה נוספת בנושא זה ככל שיידרש".
להאזנה לכתבה המלאה: