בעקבות ההסדר שבוטל: בתי כנסת מנותקים ממים בב"ש

בעקבות ההסדר שבוטל: בתי כנסת מנותקים ממים בב"ש

תמונה: אילוסטרציה

בחודשים האחרונים אנו עוקבים בתוכניתנו אחרי בתי הכנסת בב"ש שמאז חודש מאי האחרון נאלצים לשלם את חשבונות המים שלהם בעקבות החלטת העירייה להפסיק את קיזוז חשבונות המים שהתבצע במשך עשרות שנים. כעת, הדבר מתחיל לפגוע בציבור המתפללים, אתמול ניתקו לבית הכנסת 'בית אל' את זרם המים.

. בתוכניתנו בוקר טוב דרום סיפר לנו מאיר אסידון מתפלל בבית הכנסת 'בית אל' בשכונה ב' בב"ש על הניתוק של בית הכנסת מהמים "באנו אתמול (א') להתפלל מנחה וראינו שניתקו לנו את המים בבית הכנסת. השכונה היא שכונה ישנה, אנשים עברו לשכונות אחרות, אין כמעט מתפללים. נשארנו בקושי 20-30 מתפללים. אנחנו מנסים להחזיק אותו בכל הכוח. יש פה אנשים מבוגרים, בני 70, 80, 90, שרוצים להתפנות לא יכולים לגשת לשירותים."

תגובות:
בעיריית באר שבע הפנו אותנו לתאגיד המים מי שבע.

מתאגיד ״מי שבע״ נמסר:
התאגיד הינו גוף ציבורי הפועל בהתאם להוראות החוק ולפיכך, התאגיד אינו רשאי לספק מים לצרכנים ללא תשלום.
עד לסוף שנת 2018 היה הסדר היסטורי בין עיריית באר שבע למועצה הדתית לפיו, העירייה שילמה את חשבונות המים של בתי הכנסת ולאחר מכן קיזזה סכומים אלה מתקציב המועצה הדתית.
בסוף שנת 2018 הסדר זה הופסק. המועצה הדתית שלחה הודעה בנושא לבתי הכנסת בו ציינה כי החל מחודש ינואר 2019 על בתי הכנסת לפעול לתשלום חשבונות המים באופן עצמאי.
בתחילת שנת 2019 לפי בקשתם של ראש העיר והמועצה הדתית פעל התאגיד להקפאת הליכי האכיפה כנגד בתי הכנסת וזאת לתקופה של למעלה משנה.‏ בזמן זה לא נעשה דבר מצד הגופים הרלוונטיים לטובת הסדרת הנושא. לאור האמור ולאור כך שנצברו חובות, לא נותר לתאגיד אלה לפעול לניתוק אספקת המים לבתי הכנסת שלא פרעו את חיובי המים שצברו.

להאזנה לראיון המלא: