עוד לא שמעתם את "צוקוס סייפר"? למה אתם מחכים?

עוד לא שמעתם את "צוקוס סייפר"?
למה אתם מחכים?
נעים להכיר: כמה חבר'ה טובים שעוד תשמעו עליהם עושים ראפ והיפ הופ מקורי
מאת: מערכת רדיו דרום

חברות וחברים יקרים, קוראים ומאזיני רדיו דרום: קבלו את הדבר החם הבא בעולם המוזיקה ותזכרו איפה שמעתם עליהם בפעם הראשונה!
נעים מאוד– קבלו את דרור הראפר ואת שאר חבריו לפרויקט ראפ ייחודי ומיוחד, שבו הם פשוט עושים….ובכן….כמו שאפשר להגדיר זאת…. " היפ הופ מקומי וציוני".
אז נעים מאוד דרור "פרידום" ישראל, בוא ספר לנו עלייך ועל חברייך לפרויקט הראפ.

ספר לנו מי אתם?
דרור: "חשוב לי קודם כל ולפני הכל להבהיר שאנחנו להקה או הרכב. אנחנו פרויקט. מדובר בפרויקט של כמה חבר'ה צעירים שפשוט חברו יחד ועושים ראפ. עושים את מה שאנחנו הכי אוהבים ומתחברים אליו".
ובכל זאת… הבה ונציג אתכם, חמשת חברי הפרויקט:
דרור: "נעים להכיר עד מאוד! אנחנו חברי הפרויקט: אריאל מדהלה (מרחובות), עמית אלבז (ממיתר), עודד ״פלוסיו״ שטרויטמן (ממשמר דוד), זיו שביט (מחולון) ואני דרור ״פרידום״ ישראל (מאשכולות).

ובני כמה אתם… אם מותר לשאול?
דרור: "בואי נאמר שממוצע הגילאים בפרויקט הוא 16".
יפה מאוד. ממש צעירים, שאפתנים ואמביציוניים!

אז ספר לנו דרור, איך בעצם הכל התחיל אצלכם?
דרור: "ראפר ומפיק בשם ״צוקוש״ מהצמד ״שרק וצוקוש״ הזמין אותנו יום אחד אליו לאולפן.
ואנחנו 5 ילדים תמימים ופשוטים שרובם אם לא כולם… לא ראו אולפן מעולם… התרגשנו ולקחנו את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים. משם הכל התחיל והתגלגל. בגדול, כולנו ראפרים וכמובן שכל אחד כותב את הטקסטים שלו – זה מה שמחבר אותנו ומייחד אותנו.
האמת היא שהתחלנו לעשות ראפ לפני 3 שנים כשרובנו לא הכרנו בכלל אחד את השני אישית או משהו כזה…. מה שחיבר אותנו לאט לאט, היה למעשה פורום היפ-הופ בפייסבוק שבו ראפרים מעלים סרטוני ראפ קצרים, נותנים ומקבלים ביקורות. שם בעצם התחילה נקודת החיבור ביננו. בגדול, כשאני מסתכל לאחור… הפרויקט הזה התחיל כשממוצע הגילאים בקבוצה היה סביבות 16. ממש צעירים בתחילת דרכם, אבל עם הרבה שאיפות ואמביציות…"

איפה הופעתם עד כה?
דרור: "הופענו בהרבה מקומות בארץ גם ביחד וגם בנפרד מאיזור חיפה ועד באר שבע. מקומות שם שמות גדולים כמו: הבארבי, לבונטין 7, כולי עלמה, עשן הזמן, החלוץ, ארלוזורוב, אוזן בר ועוד…."

דרור. עם יד על הלב. ספר לנו מתי התרגשת בצורה יוצאת דופן לאחרונה וממה?
דרור: "אני זוכר שממש התרגשתי כשצוקוש (זה שהזמין אותנו לאולפן שלו, אז בזמנו) דאג שנופיע ב"פסטיראפ" שזה פסטיבל הראפ הכי גדול בארץ שהתקיים במועדון ה"בארבי". הפעם השנייה שהתרגשתי מאוד הייתה האמת לא מזמן, בסוף השנה הלועזית, לא אשכח את התאריך 26.12.2019, כשהופענו עם "הצוקוש סייפר" בלייב בתחנת רדיו גדולה במסגרת סיכום שנתי בהיפהופ. היה מרגש בטירוף לחשוב שכל כך הרבה מאזינים שומעים אותנו".

מה השאיפות שלכם לעתיד? אולי למלא קיסריה? להופיע בטלוויזיה בתוכנית בפריים טיים?
האמת היא שאירוח בתוכניות פריים טיים (נניח בטלוויזיה) פחות מדבר אלינו. באמת שתכניות כאלה זה פחות מושך אותנו ופחות מעניין אותנו. העיקר בשבילנו לעלות לבמה, לעשות הופעות טובות ולתת שואו מכל הלב. וכמובן להמשיך ולהוציא חומרים ושיתופי פעולה, לגדול ולצמוח".

בהצלחה דרור. לך ולכל חברייך לפרויקט.
"תודה רבה. מזמין את כולם להיכנס ליוטיוב ולפייסבוק ולשמוע את מה שאנחנו יוצרים"

לסיכום,
לנו נותר כמובן לאחל המון בהצלחה, לתת ההצצה לקטע ראפ שלהם שתשמעו רק פה אם תקליקו:


ותזכרו איפה שמעתם או קראתם עליהם בפעם הראשונה. אנחנו כאן ב"רדיו דרום" כבר סימנו אותם בתור ההבטחה הגדולה לשנת 2020. תקליקו, תאזינו ותשמעו בעצמכם: הדבר החם הבא בעולם המוזיקה!