בב"ש זהירים: רק עצרנו את המשבר; טאהא ו-ויטור יחזרו נגד הפועל ת"א

שביעות רצון בהפועל באר שבע. אחרי שלושה הפסדי ליגה רצופים באצטדיון טוטו טרנר, החבורה של ברק בכר חזרה לנצח בביתה כשגברה אמש (שבת) על מ.ס. אשדוד שוב בשיניים, שוב בדרמה גדולה, הפעם בתוצאה 1:2 בליגה. בכך, האדומים מסיימים את חודש שנת 2019 בטעם מתוק – ניצחון שלישי ברציפות בכל המסגרות, שמעלה אותם זמנית למקום השלישי בטבלה.

"ניצחון מתוק וזה הגיע לנו", אמרו בקבוצה, "עלינו בכל הכוח כדי לנצח, ראו את זה במחצית הראשונה שהייתה אחת הטובות שלנו העונה עם כמות גדולה של מצבים ואיומים על השער. הגול של אשדוד הגיע משום מקום וזה הכניס את השחקנים ללחץ לא פשוט, אבל ידענו להתמודד עם זה בסוף ולסיים את זה מתוק מאוד. נמשיך לעבוד קשה ולקחת את הביטחון לקראת המשחק הקרוב נגד הפועל תל אביב".

למרות שחיברו בתוך שבוע שלושה ניצחונות רצופים, בהפועל באר שבע יודעים שזה עדיין לא מעיד שהקבוצה יצאה לדרך חדשה. "עדיין לא יצאנו מהמשבר, אבל הצלחנו לעצור אותו" אמרו במועדון, "אפשר לראות שהקבוצה הרבה יותר אגרסיבית ויותר אנרגטית. כל הביקורות והאש שנאגרו השפיעו ואפשר לראות שהמחויבות שראינו השבוע הייתה אחרת לגמרי. כולם רוצים להשאיר את התקופה הרעה מאחור". האחראי להתאוששות של באר שבע הוא ברק בכר, שמקבל מחמאות מאנשי המועדון על ההכנה של הצוות המקצועי ועל החילופים שסייעו באופן ישיר להשגת שלוש הנקודות יקרות. בקבוצה ביקרו את הכרטיס האדום שנשלף לבן שהר בתוך תוספת הזמן, "זה בחיים לא כרטיס אדום, גם אם זה חוקי צריך להפעיל שיקול לדעת" אמר גורם המקורב למועדון.

באדיבות: הפועל תדיראן באר שבע
באדיבות: הפועל תדיראן באר שבע

בצוות המקצועי מרוצים מאוד מההמשכיות של גיבור הניצחון על הפועל חדרה, ג'וזואה, שבישל לניב זריהן את שער השוויון ובכלל לקח על עצמו ברגעים הלחוצים מול חיבוק הדוב שהגיע מהיציעים. ההחלטה של ברק בכר לשחק עם הפורטוגלי בעמדה קדמית יותר שוב הוכיחה את עצמה והמגמה הזו תימשך גם במשחקים הקרובים. גם חוליית ההגנה שהורכבה משחקני קישור שוב זכתה לשבחים, בדגש על הקפטן בן ביטון ומרוואן קבהא שתמכו בהתקפה, כמו כן ארנסטס שטקוס שסיפק כמה הצלות גדולות במתפרצות של האורחים. חנן ממן וניב זריהן שחזרו לרוטציה רק לפני שבוע, סבלו מעייפות והוחלפו בעקבות שלושת המשחקים בשבוע אחד. בימים הקרובים יורידו מהם עומס, כך גם לשחקנים נוספים שלקחו חלק מלא בכל שלושת המשחקים שהיו השבוע נגד אשדוד וחדרה.

"יש מה לשפר ונרצה להמשיך את המומנטום", סיכם הקפטן בן ביטון בסיום, "יש שיגידו שמשחקים נגד קטנות שמצופפות הם יותר קשים מהמשחקים נגד הגדולות. היה חסר לנו גרוש ללירה לכבוש במחצית הראשונה, לא הגיע לנו לרדת בפיגור. אני שמח שהיינו יותר יעילים במחצית השנייה ושהצלחנו לנצח, זה הדבר החשוב ביותר. לשחק כבלם? נוצר מצב שהיו המון פצועים וכל אחד היה צריך לתת יותר ולשחק בתפקידים אחר ופחות נוחים".

למרות שברק בכר מעדיף כלפי חוץ להתרכז בהכנות למשחק הקרוב ביום ראשון, הנהלת המועדון תמשיך בשיחות שקטות מול הצוות המקצועי בנוגע לשינויים בחלון ההעברות של ינואר. בשל סימני ההתאוששות של הקבוצה, הנטייה היא לא לבצע שינויים רחבים בסגל. בבאר שבע ידללו בוודאות את הסגל בשחקני הקישור, אבל המחשבות לבצע זעזוע גדול בסגל כרגע לא על הפרק. בקבוצה מאמינים שהקשר/חלוץ הרכש, פאוליניו, שיוכל כאמור לשחק החל מפתיחת החלון ביום שלישי הבא, יוסיף איכות בחלק ההתקפי. יחד עם זאת, הברזילאי שעושה מאמצים להיכנס לכושר, עדיין לא כשיר והוא ייכנס לעניינים בהדרגה.

השינוי המשמעותי ששוקלים בהנהלת באר שבע הוא צירוף קשר אחורי זר. הזר השישי ג'ימי מרין נכלל בסגל אמש, לא זכה לדקות ונטש באכזבה מיד אחרי השריקה את האצטדיון. במועדון מאמינים במרין ולכן ינסו להשאיל אותו לאחת הקבוצות בליגת העל כדי שיקבל דקות משחק משמעותיות יותר וגם יעשו מאמץ לחזק את מרכז השדה.

לקראת המשחק הקרוב נגד הפועל תל אביב ביום ראשון, בבאר שבע יקבלו בחזרה את צמד הבלמים לואי טאהא ומיגל ויטור. השניים, שקיבלו מנוחה גם נגד אמש למרות החיסרון בבלמים טבעיים, צפויים להיות כשירים ואפילו לפתוח בהרכב לצד מרוואן קבהא. בן ביטון יחזור לשחק בעמדת המגן הימני, כאשר בהתקפה נייג'ל האסלביינק יחליף את בן שהר המורחק. מאור מליקסון שלא נכלל ב-18 משחק שני רצוף, יחזור לסגל נגד הפועל תל אביב.