התוכנית לקידום תעסוקה בדרום בסכנת סגירה

התוכנית לקידום תעסוקה ביישובי הפריפריה וביניהם דימונה וירוחם צפויה להיסגר. זאת מכיוון שההתקשרות לביצוע התוכנית – הקרויה רשות מקדמת תעסוקה – מסתיימת בסוף השנה והאוצר לא אישר להאריך אותה. סגירת התוכנית צפויה לפגוע במאבק בכיסי האבטלה בפריפריה.

בראיון הבוקר לתוכניתנו בוקר טוב דרום אמר קובי פרץ, מנהל מרכז רשות מקדמת תעסוקה בנגב המזרחי כי לפני מספר שבועות הם גילו כי לא ממשיכים את התוכנית ולא מחדשים להם את החוזה ולפני כשבועיים כבר נערך להם שימוע לפני פיטורים.

משירות התעסוקה נמסר בתגובה:
"הפעילות מול רשות מקדמת תעסוקה בפריפריה מתוקצבת על ידי משרד האוצר. מאחר וההסכם הקיים מסתיים בסוף שנת 2019 ומאחר ומשרד האוצר לא הודיע לנו עד לשלב זה כי אין תקצוב חדש בנושא – קיים חשש כבד בנוגע להמשך הפעילות. שירות התעסוקה מחכה לתקצוב חדש ממשרד האוצר על מנת להמשיך פעילות זו"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה:
נוכח הוראות סעיף 3ב לחוק יסוד משק המדינה, הקובע את אופן פעולת הממשלה בשנה ללא תקציב וכן הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בדבר פעולות שניתן לעשות בתקופת בחירות, כספי הממשלה יחולקו לפי כלל של 1/12 מתקציב המדינה לשנת 2019. מדובר במסגרת הוצאה מצומצמת אשר תיועד ראשית כל לקיום התחייבויות קיימות על פי חוק, חוזים ואמנות וכן לצורך פעולות חיוניות בהתאם לאישור ועדת החריגים של החשב הכללי. ככל שנותרת יתרה היא תשמש עבור מימון פעולות שנכללו בתקציב הקודם בלבד. לאחר הבחירות וכינון הממשלה ובמסגרת אישור חוק התקציב, הממשלה החדשה תהיה רשאית להכליל נושאים חדשים אשר לא ניתן היה לממן במסגרת הוראות חוק היסוד וזאת בהתאם לסדר העדיפות שיקבע על ידה.

להאזנה לראיון המלא: