הקשר שבין הפלונטר הפוליטי למתיחות הביטחונית

חמאס יצא אתמול (ג') במסר מאיים בפני ישראל וקטאר, ולפיו קיצוץ בכספי המענק הקטארי ייאלץ את הארגון להסלים את האלימות מרצועת עזה, עד לכדי מערכה צבאית ובקשר ישיר למערכת הפוליטית בישראל, משתמשים בחמאס במצב הפוליטי העדין כדי להרתיע את המנהיגים בישראל מלפעול נגדה. ואילו בזירה הפוליטי- 14 ימים להחזרת המנדט- ופתרון לא נראה באופק.

בראיון הבוקר לתוכניתנו בוקר טוב דרום, הסביר יוני בן מנחם, מזרחן וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מה מנסים בחמאס להשיג עם האיומים הללו ולמה הם מפחדים יותר מבני גנץ מאשר מבנימין נתניהו.

בשיחה לאחר מכן הוסיף ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי כי "לא ישנה המצב הפוליטי, כל ממשלה שתקום בישראל תצטרך להיות אחראית ולהגן על אזרחיה גם אם הדבר יתעכב עקב הבחירות" עוד הוסיף יוגב על המערכת הפוליטית כי יש שתי אפשרויות לממשלה- אוממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן או ממשלת ימין עם ליברמן. על הדיווחים בנוגע להצעת כחול לבן לבנט ושקד אמר ח"כ יוגב "אינני סומך על הדברים הללו, אני גם חושב שהם לא יקרו. בתוך המכלול של כחול לבן העמדות, גם בנושאים של חברה ודת מדינה וכם בנושאים לאומיים אינם עמדותיהם של בנט ושקד".

להאזנה לראיונות המלאים: