פרשת הטרדת עד המדינה: "החלטה שקשה לבצע אותה כמו שצריך"

פרשת הטרדת עד המדינה פילבר: שופט בית המשפט השלום בתל אביב עלאא מסארווה קבע אמש (יום ד') כי "אכן נפלו פגמים בהתנהלות היחידה החוקרת אל מול החשודים בתיק". עם זאת, בשורה התחתונה הוא קיבל את הבקשה ל"צווי חיפוש מדודים שמציעים חיפוש 'כירורגי' ומוגדר". השופט הורה לבצע את החיפוש המדובר בטלפונים של אנשי כוורת ראש הממשלה, ביניהם מקורבו יונתן אוריך, זאת בשל החשד שהם היו מעורבים בשכירת רכב שישמיע מסרים נגד עד המדינה שלמה "מומו" פילבר מתחת לביתו.

בתכניתנו "בוקר טוב דרום" שוחחנו עם עורך הדין ששי גז, מבכירי עורכי הדין בארץ, על הפרשה. עו"ד גז העריך: "מאוד קשה לבצע את ההחלטה כמו שצריך. מה זה כירורגי? יום לפני? יום אחרי? מה יקרה אם תוך כדי חיפוש הם יראו שלפני יומיים הייתה הודעה שתעורר חשד? זה קשה אבל זה אפשרי לעשות את זה. אפשר לעשות את זה, אם רוצים, בנוכחות עורכי הדין".

לשאלה האם אפשר לחשוד כי כבר עיינו בטלפונים הללו טרם הוצאת הצו ענה: "זו בעיה קשה. אנחנו צריכים להניח שהם יחששו לעשות את זה, זו לא משטרה שלהם. יש כאן שלטון חוק. אם השוטרים עשו את זה, לא יהיה בזה שימושי ראייתי בבית המשפט אלא ידע כללי, שגם הוא לא טוב שהגיע אלייהם. עורכי הדין מנחשים החלטות כאלה. הם יודעים ששופטים בישראל עושים 'נו נו נו' אבל מאשרים. שופטים לא יהרסו חקירה בגלל שהתנהגו לא נכון ולא ראוי".

להאזנה לראיון המלא: