בעיית הגמלים המשוטטים נמשכת

בעיית הגמלים המשוטטים נמשכת

צילום: תנועת רגבים

אתמול (ראשון) נקבע מותו של שאדי אבו אלקיעאן בן 28 מחורה, שנהרג כתוצאה מהתנגשות רכבו בגמל משוטט לפני כשבוע, על כביש מרכזי בסמוך ליישובו. במקביל לתאונה הקטלנית, נפצעו שני בני אדם בתאונת גמל נוספת, בסמוך לעבדת.

בראיון לתוכניתנו 'בוקר טוב דרום' תקף עמיחי יוגב, רכז דרום בתנועת רגבים את השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות שאחראיים על סימון ושיבוב בגמלים בדרום. יוגב טוען כי "שוב מחיר דמים מיותר ובלתי נתפס, כאשר הכתובת היתה כתובה על הכביש. מדובר בעדר גמלים שהתרענו לגביו יותר מפעם אחת. צריך לומר שיחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות והסיירת הירוקה מלאות במוטיבציה ונכונות לפעול, אך ללא שיבוב הגמלים, מבצעי האכיפה לא יכולים להשיג את מטרתם"

תגובת משרד החקלאות:
משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בסימון הגמלים ובשיבובם בכל חלקי הארץ ובפרט באזור הנגב ובשיתוף הסיירת הירוקה, ימשיך לעשות את מירב המאמצים לאכוף את הנושא למען בטיחותם של בני האדם ובעלי החיים. במקביל, המשרד קורא לציבור להמשיך ולדווח על כל מקרה של גמל משוטט למוקד משרד החקלאות – 9096*.
בחמש השנים האחרונות התבצעו כ-60 מבצעי אכיפה בנגב של מפקחי יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות בשיתוף הסיירת הירוקה, במסגרתם נתפסו וסומנו מאות גמלים משוטטים. לצד אלו, עם התקנת התקנות, מפקחי יחידת הפיצו"ח במשרד פנו אל המגדלים. ואולם, רק חלקם נענו לדרישה ושובבו גמלים בהסכמה מלאה לדרישה חשובה זו. עד כה שובבו כ-500 גמלים. משרד החקלאות הכשיר צוות מיוחד ללכידה ושיבוב, ואף יזם מסע הסברה לחשיבות השיבוב בקרב קהל היעד.
אולם, לצערנו, שיתוף הפעולה מצד הבעלים, אוכלוסיית הבדואים בנגב, מאוד בעייתי, ועל כן עבודת השיבוב מתקדמת בהתאם.

להאזנה לראיון המלא: