בב"ש חגגו ניצחון חוץ ראשון: היינו צריכים את זה, מחמאות לויטור

בהפועל באר שבע יכולים לצאת שוב עם חיוך לפגרת הנבחרת. אחרי שהשיגה שלושה ניצחונות ביתיים, החבורה של ברק בכר הצליחה במשחק לא גדול להשיג ניצחון חוץ ליגה ראשון בעונת 2019/20 כשהביסה אמש (שבת) 3:0 את הפועל חיפה. בכך, באר שבע מעפילה למקום הראשון בטבלת ליגת העל כשבמאזנה 14 נקודות מתוך 18 אפשריות בדיוק כמו לאלופה מכבי תל אביב, אך בהפרש שערים טוב יותר (2).

"היינו צריכים את הניצחון הזה", סיכמו בבירת הנגב, "דיברו על זה שיש לנו בעיה במשחקי החוץ והיה אפילו חשש קטן שזה יחלחל לשחקנים. ברוב שלבי המשחק לא היינו מבריקים, זה בטוח, אבל גם במקרים כאלו עדיף לנצח ובטח להבקיע 3 פעמים. כל ניצחון גם אם הוא לא ביכולת שיא מוסיף לביטחון שלנו ומחזיר את ההרתעה. יש אמונה גדולה בסגל הנוכחי ואם מאור מליקסון יחזור זה יראה הרבה יותר טוב. נחמד להיות במקום הראשון אבל הליגה רק התחילה, נזרום ממשחק למשחק".

למרות העובדה שהניצחון הושג לא ביכולת לה ברק בכר מצפה, המאמן יכול להיות די מרוצה מניצול המצבים של שחקניו במהלך המפגש נגד האדומים מהכרמל. "שם המשחק היה ניצול המצבים. הגול של עדן שמיר לפני השריקה למחצית הוריד לחץ" אמרו שחקנים בקבוצה. אפרופו שמיר, בבאר שבע החמיאו לקשר שהגיע מקריית שמונה על השער בזמן קריטי לפני השריקה למחצית והביעו תמיהה בכך שלא זומן לסגל נבחרת ישראל. "מגיע לעדן לקבל זימון לנבחרת אבל אנחנו בטוחים שזה עניין של זמן" אמרו במועדון.

צילום: באדיבות הפועל תדיראן באר שבע
צילום: באדיבות הפועל תדיראן באר שבע

צמד שחקני ההתקפה בן שהר ונייג'ל האסלביינק שהוסיפו כ"א שער נוסף למאזן הכיבושים מפתיחת העונה (4 בהסה"כ) זכו למחמאות מהצוות המקצועי. אגב, השניים שכבשו הוחלפו על ידי ברק בכר וניתן היה לראות מהיציעים שלפחות שהר רצה מאוד להישאר על כר הדשא. בקבוצה ציינו לטובה גם את הקשר נאור סבג, שחילץ כדור אבוד במרכז השדה שהוביל להתקפה בה כמעט כבש ובן שהר היה זה שהמתין לריבאונד מהקורה.

בבאר שבע ציינו לטובה את שחקני ההגנה, ששמרו משחק שלישי ברציפות על רשת נקייה. הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור שניצח את המשחק בשבוע שעבר, תרם הפעם בישול חשוב בשער הראשון של עדן שמיר וזה שבוע שני ברציפות שהפורטוגלי מסייע גם בהתקפה. "מיגל בלם מעולם אחר, הוא מוכיח שזאת הייתה טעות לחשוב לוותר עליו כל כך מהר, רק שיהיה בריא" אמרו בבאר שבע.

״אנחנו מתחברים ממשחק למשחק" סיכם המגן הימני והקפטן בן ביטון, "יש פה הרבה שחקנים חדשים. המטרה היא להמשיך את המומנטום. אנחנו מסתכלים על עצמנו, אני חושה שהמיקום כרגע פחות רלוונטי כי יש עוד עונה ארוכה. ננצל את הפגרה כדי לנוח, וננסה להמשיך את היכולת הטובה שלנו גם נגד קריית שמונה״.

אחד השחקנים היותר מסקרנים שהגיעו להפועל באר שבע בשנים האחרונות, ז'וסואה פשקיירה, ערך אמש הופעת בכורה כשניכנס כמחליף בדקה ה-72. הפורטוגלי רשם כמה פעולות טובות, בדגש על כדור עומק חכם שהכניס למגן השמאלי אורן ביטון. אחת ההתלבטויות של ברק בכר טרם המשחק הייתה הרכבתו של ארנסטס שטקוס. הליטאי, שנעדר מאז התיקו באשדוד בגלל פציעה, חזר ל-11 על חשבונו של אוהד לויטה. לאורך השבוע באימוני הקבוצה, שטקוס דיווח כי הוא מרגיש שהוא מוכן פיזית לחזור לשחק, אבל הכוונה הייתה לתת את הקרדיט ללויטה שהוכיח שגם לו יש מקום כשוער ראשון בקבוצה. בכר שוחח לויטה לפני המשחק והסביר לו את ההחלטה להחזיר את שטקוס אל בין הקורות.

כעת לאחר יצירת מומנטום של שלושה ניצחונות רצופים, בהפועל באר שבע מקווים להמשיך את הרצף גם לאחר הפגרה, במשחק הבית נגד עירוני קריית שמונה שתארח מחר (שני) את מ.ס. אשדוד. בבאר שבע מן הסתם לא מסתנוורים מהמקום הראשון בשלב הזה של העונה, אך בחדרי חדרים הם מבינים שמשחק החוץ נגד מכבי תל אביב בעוד שלושה שבועות יהיה מבחן רציני. "יהיה מעניין נגד מכבי תל אביב וזה יהיה מבחן עבורנו, אבל אנחנו רוצים להגיע לשם עם ניצחון על קריית שמונה" אמרו במועדון.