ביטול מענקי הפריפריה למתמחים: 'פגיעה אנושה בתושבי הדרום'

ביטול מענקי הפריפריה למתמחים: 'פגיעה אנושה בתושבי הדרום'

דוברות סורוקה

משרד האוצר הודיע בשבוע שעבר במכתב שנשלח לראשי מערכת הבריאות ולמנהלי בתי החולים על ביטול המענקים לרופאים וסטאז'רים במקצועות שבחסר ולאלו שיחליטו לשרת בפריפריה, מענקים שנקבעו בהסכם השכר ההיסטורי באוגוסט 2011.

בראיון הבוקר בתוכניתנו בוקר טוב דרום סיפרה קסניה אפשטיין, שעתידה להתחיל התמחות בבי"ח סורוקה, על האכזבה מהודעת משרד האוצר וציינה כי "כל שנה משנים את הכללים מחדש. הם בעצם לוקחים ואז נותנים ומצטייר מצג שווא שהם מאוד נחמדים כשהם באים לקראתנו כשהם בעצם לא נותנים לנו את מה שהבטיחו מלכתחילה ואני חושבת שזו פגיעה אנושה בתושבי הדרום" עוד טענה כי "הם אומרים שהם רוצים להקים בית חולים שני, אבל במי הם רוצים לאייש אותו? עיקר האנשים שנושאים בנטל של המערכת הרופאית הציבורית הם המתמחים".

משרד האוצר: "בעשור האחרון המדינה השקיעה כמיליארד שקל במענקים וכעת בתום התקופה, הממשלה העתידית תצטרך לגבש את מדיניותה בנושא לאור אי הוודאות התקציבית. מטרת המכתב שהופץ להנהלות בתי החולים נועד לייצר שקיפות לסטאז'רים שאמורים לבחור את תחום התמחותם בשנה הקרובה, באופן כזה שכלל המידע הרלבנטי לעת הזאת יהיה לפניהם בנקודת הזמן בה הם בוחרים את המקום ותחום ההתמחות שלהם ל־2020".

להאזנה לראיון המלא: