השר זאב אלקין: "קורא לאנשי 'כחול לבן' לדבר איתנו על הקמת ממשלת אחדות"

פחות משבוע לאחר ההליכה לקלפי, מדינת ישראל עדיין לא יודעת מי יהיה ראש הממשלה הבא. נכון להבוקר, מלאכת הרכבת הממשלה נמצאת במבוי סתום. היום יקיים הנשיא ראובן ריבלין את סבב ההתייעצויות השני שבסיומו ידע כמה ממליצים יש לכל מפלגה וריבלין יחליט על מי להטיל את המנדט הראשון.

גם אחרי שיעשה זאת, לא ברור כיצד יפתר הפלונטר הפוליטי כאשר לליכוד אין רוב של 61 ללא ליברמן ומצד שני, בני גנץ וכחול לבן אינם מוכנים לשבת יחד עם הליכוד כאשר בראש המפלגה עומד בנימין נתניהו אשר כתבי האישום מרחפים מעליו.

השר זאב אלקין

בראיון הבוקר לתכניתנו "בוקר טוב דרום" אמר השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, אשר נמנה על צוות המשא ומתן הקואליציוני כי הוא קורא לאנשי המפלגה שקיבלה את מירב הקולות בבחירות לכנסת ה-22 לדבר עם "הליכוד" במטרה להקים ממשלת אחדות. "בסופו של דבר הדרך היחידה להקים את ממשלת האחדות זה להתחיל לדבר. חבל על הזמן שעובר. אני קורא מפה לבני גנץ ואנשי כחול לבן לבוא לחדר ולדבר איתנו על הקמת ממשלות אחדות שיוויונית ואמתית" אמר.

השר אלקין התייחס לכך שהרשימה המשותפת המליצה אתמול על בני גנץ לראשות הממשלה: "אנחנו אמרנו את זה לאורך כל הקמפיין, שבסופו של דבר גנץ ייעזר ברשימה המשותפת. הנקודה היא לא הערבים. אין לי שום דבר נגד זה שנציגות פוליטית תהיה שותפה לתהליך הפוליטי בכל דרג אפשרי, אפילו בתוך הממשלה. יש כאן משהו אחר. יש כאן מפלגה, "הרשימה הערבית המשותפת", שחברייה באופן ברור פוסלים את האופי היהודי של מדינת ישראל. חברייה תומכים פעם אחר פעם בארגוני טרור. פעם זה בחמאס, פעם זה בחיזבאללה".

להאזנה לראיון המלא: