בב"ש מודים: אשדוד הייתה טובה יותר

אחרי ניצחון הליגה הראשון על הפועל חדרה, החבורה של ברק בכר קיוותה להמשיך את המומנטום לקראת שני משחקי בית רצופים בטרנר, אבל נעצרה כשסיימה אמש (ראשון) ב-2:2 ביכולת לא טובה. בכך, הפועל באר שבע רושמת חלוקת נקודות שנייה מתוך שלושה משחקים, כאשר במאזנה 5 נקודות מתוך 9 אפשריות ובעוד שבוע בדיוק היא תנסה לחזור למסלול הניצחונות מול ניסו אביטן והפועל תל אביב.

בגלל היכולת ההגנתית החלשה לאורך המשחק, התחושות בקרב אנשי הפועל באר שבע היו מעורבות. "עד שהצלחנו להפוך את התוצאה, קיבלנו שער שטותי. זה היה קל מדיי" אמרו בקבוצה. כובש השער הראשון, נייג'ל האסלביינק, שדווקא סיפק משחק טוב, ספג ביקורת על איבוד הכדור שגרם לשער השיוויון של שלומי אזולאי. ההולנדי יכל להרחיק את הכדור, אבל עשה דריבל אחד יותר מדי על סף הרחבה, כזה שהזכיר את הטעות הקריטית של בירם כיאל במדי הנבחרת נגד סלובניה.

גורמים בבאר שבע הודו בסיום המשחק בפני אנשי אשדוד כי היו צריכים לנצח את המשחק, "הייתם יותר טובים הגיע לכם לנצח" אמרו. בקבוצה, שחששו בצדק ממשחק חוץ באשדוד זכר לשנים האחרונות, החסירו פעימה עם השער הדרמטי של שובל גוזלן שנפסל בסופו של דבר בהתערבות ה-VAR ומנע הפסד כואב במיוחד. "לא היינו טובים" אמרו בבירת הנגב, "אשדוד פתחו את המשחק ונתנו לשחק. אנחנו לא ידענו לנצל את זה והגולים שקיבלנו היו קלים מדי. קבוצה שרוצה לרוץ בצמרת הגבוהה לא יכולה להיות רכה ולקבל שערים כאלו".

הבשורה המעודדת ביותר מהמשחק נגד הקבוצה מעיר הנמל, היא שבירת הבצורת של בן שהר מפתיחת העונה. מלך השערים של העונה החולפת, חיכה זמן רב לשער הבכורה שלו ואמש הוא סוף סוף עלה על לוח התוצאות. השער של שהר בא לברק בכר בול בזמן, בעיקר כי הינו החלוץ הטבעי היחידי בסגל לאחר השחרור של חוסה אנחל קאריו. "משחק מאכזב" סיכם שהר בסיום, "אני חושב שבמיוחד שעשינו את ה-2:1, בטח במגרש כזה קשה נגד קבוצה מצוינת, ידענו שלא יהיה קל. אחרי שעשינו מהפך ומהר ספגנו, לא צריך להאשים שחקן אחד אלא להאשים את כל הקבוצה. אנחנו צריכים להיות יותר מחויבים, בטח כשמובילים במגרש קשה חבל. ניקח את הדברים הטובים ואת הדברים הפחות טובים נשפר במשחק הבא זה בטוח".

על גול הבכורה סיפר: "אני מרגיש יותר טוב ויותר חד ממשחק למשחק, אני מקווה שגם הגולים ימשיכו לבוא ושיבואו יותר, אבל אני מצפה מעצמי תמיד לכבוש יותר שערים. אבל אנחנו קבוצה ואנחנו צריכים להשתפר גם מבחינת ניצול מצבים וגם מבחינה הגנתית, כדורגל לא משחקים שחקן אחד. אני אמשיך להשתפר ולעבוד על זה מבחינה אישית". על ההחמצה בתוספת הזמן: "זה לא היה כדור פשוט, אבל כמובן שיכולתי לכבוש".

יחד עם הדאגה מהיכולת ההגנתית שלא אפיינה את באר שבע עד המשחק באשדוד, פציעתו של השוער ארנסטס שטקוס הבינלאומי הטרידה את הצוות המקצועי. הליטאי, ספג מכה חזקה לאחר תיקול חריף של חלוץ אשדוד דין דוד ועם הירידה למחצית אותת לצוות הרפואי כי המכה מגבילה אותו במגע עם הכדור. בדקות האחרונות של המחצית בהן שטקוס החזיק מעמד, התקשה לבעוט וזה גרם לו לבקש להתחלף. לפי הבדיקה הראשונית מדובר במכה יבשה, אבל במהלך היום השוער ייבדק שוב. הקשר עדן שמיר התלונן בבוקר על מחלה ולכן לא נכלל בסגל.

הקשר הפורטוגלי שנחת אתמול (ראשון) ויחתום היום (שני), ז'וסואה פשקיירה, ערך מספר בדיקות רפואיות ואחריהן הגיע לאשדוד וצפה בחבריו העתידיים יחד עם סוכנו וטניה, רעייתו של מיגל ויטור. ז'וסואה צפוי לחתום רשמית לשנתיים בחוזה שמן שאמור להגיע כולל בונוסים לכ-400 אלף יורו בעונה. בבאר שבע לא ציפו בקיץ לצרף זר בשכר כזה ועל כך משבחים את אלונה ברקת שפותחת שוב את הכיס. "אלונה שואפת גבוה. שחקן ברמה של ז'וסואה לא מגיע לפה כל יום. נעשה הכל כדי שהוא יתחבר לקבוצה ולעיר כי אם זה יקרה נרוויח שחקן שישדרג אותנו ואת אלו שלידו" אמר גורם בבאר שבע. בצוות המקצועי מכינים תוכנית אימונים מיוחדת לפורטוגלי, שיצטרך כמה שבועות כדי להסיר חלודה, מאחר ולא שיחק במשחק רשמי מאז חודש מרץ בו הושעה מכל פעילות בשל עבירת משמעת בקבוצתו האחרונה, אקהיסרספור.

בעוד יומיים חלון ההעברות יסגר עד פתיחתו מחדש בינואר ובבאר שבע עדיין לא אמרו נואש לגבי צירוף חלוץ זר. מנכ"ל המועדון אסי רחמים מנהל מגעים מול מספר מצומצם של שחקנים שלטענת הצוות המקצועי ומערך הסקאוטינג יכולים לשדרג את הקבוצה. במידה ולא תושג פריצת דרך, בבאר שבע יסתפקו רק בז'וסואה וישאירו משבצת אחת פנויה לקראת החלון הקרוב. במקביל, אופציית הגעתו של קייס גאנם עדיין לא ירדה מהפרק. במידה והבעלים של רעננה, אשר אלון, יפחית מדרישותיו, בבאר שבע עשויים ללכת על המהלך בסמוך לסגירת החלון כשתנאיו של גאנם כלל לא אמורים להוות מכשול.

צילום: באדיבות הפועל ״תדיראן״ באר שבע