30 עובדות מפוטרות באמיליה קוסמטיקס

ביום שני החלו פיטורי עובדי אמיליה קוסמטיקס, שלושים עובדות עמדו בפני שימוע בראשון ופוטרו ביום שני באמצעות שיחת טלפון.

כתבנו אוריאל גור דוד עוקב אחר מפעל אמיליה קוסמטיקס, מאז אוגוסט 2016 אז חסמו העובדים את המפעל ושבתו בגלל שמו״מ על הסכם עבודה קיבוצי לא נחתם ולא הגיעו להבנות. כך נמשך מו״מ באיומי שביתה עד 2017 אז שוב חסמו העובדים את המפעל והפגינו בצמתים. כשוועד העובדים טוען שההסתדרות החדשה (לנקרי) לא מייצגת אותם נאמנה ומסכימה לתנאי הנהלת החברה.

הוועד הצהיר שהוא הולך עד הסוף עם כל הדרישות שלו ולא הסכים ״לשקט תעשייתי״. ההסתדרות החדשה ניסתה להדיח את ועד העובדים ולחתום על הסכם קיבוצי מאחורי גבם. הוועד פנה להסתדרות הלאומית והחליף את הארגון המייצג לפני שנה, להסתדרות הלאומית.

ההסכם הקיבוצי לא נחתם, והמפעל הודיע בחודש מאי לבורסה שהוא סוגר את שעריו בסוף השנה. זאת כאשר אין הסכם פרישה ופיצויים. ההסתדרות הלאומית מאשימה את הוועד שלא פעל לטובת העובדים והוועד טוען טענה זהה נגד ההסתדרות הלאומית.

בראיון הבוקר בתוכניתנו 'בוקר טוב דרום' נציג ההסתדרות הלאומית וחברת ועד העובדים במפעל החליפו האשמות. רן קונפינו, מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית, טען כי "הדבר היחיד שחסר באמיליה קומטיקס זה שיתוף פעולה של הוועד, כי הוועד, שהיה וועד – שתי חברות הוועד שתפקדו כוועד למעשה חדלו לתפקד מהרגע שקיבלו את ההודעה, החליטו שהן לא משתפות פעולה עם אף אחד". דבורה שמעוני, אחת מחברות ועד עובדי מפעל אמיליה קוסמטיקס השיבה ואמרה "חוץ מדיבורים יפים, שום דבר לא יצא מהלאומית. נכון הם הביאו עורכות דין אבל אף אחת לא פעלה ולא עשתה שום דבר. איפה חברת ההשמה שהוא מדבר עליה? איפה התנאים המיטיבים שהוא דיבר עליהם לעובדים? העובדות האלו פוטרו טלפונית"

להאזנה לראיון המלא: