אוניברסיטת בן גוריון על מסלול המרוצים

לאחר שנתיים וחצי של עבודה קשה והתגברות על מכשולים מורכבים, הצליחה נבחרת סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון, בהובלת אלון אשרמן ואלון שטריקר, לעמוד באתגר העצום של בניית רכב חשמלי אמין ולהטיס אותו לתחרות היוקרתית. הרכב, תוצרת אוניברסיטת בן-גוריון, היה הרכב החשמלי היחיד שייצג את מדינת ישראל.

צוות של כ-30 סטודנטים, רובם מהפקולטה למדעי ההנדסה, עמל במשך ימים ולילות על תכנון ויצירת הרכב שהתחרה מול יותר מ-80 קבוצות ממגוון מוסדות אקדמיים מרחבי העולם. במסגרת תחרות הפורומולה SAE, המאורגנת על ידי איגוד מהנדסי הרכב העולמי, מדומים הסטודנטים לחברות פיתוח וייצור רכב, ונדרשים לייצר אב טיפוס בהתאם למפרט דרישות תובעני הטומן בחובו הגבלות בטיחותיות והנדסיות, להציגו לחבר שופטים המורכב מגורמים בכירים בתעשיית הרכב העולמית וגם להוכיח את ביצועיו במסגרת נהיגה במספר מרוצים.

חברי הקבוצה בתחרות. צילום: אוהד ראובני

במסגרת קטגוריית רכב חשמלי, במקצה הסטטי, הבוחן את תהליך פיתוח כלל המערכות ברכב, דורגה קבוצת BGR במקום ה-11 מתוך 26. בטקס הסיום של התחרות הוענק לקבוצת BGR פרס מיוחד מאת חברת DRIV, חברת רכב בין-לאומית וספונסרית של התחרות. החברה, שמפעילה 29 מרכזי הנדסה ב-26 מדינות בכל העולם, ביקשה להעניק את פרס "DRIVing the Future" לקבוצה שערכיה מתכתבים עם הערכים של עבודת צוות, יושרה, רצון לנצח ולהפוך את המחר לטוב יותר.

בתכניתנו "בוקר טוב דרום" שוחחנו עם מנהל הקבוצה, אלון אשרמן. האזינו לראיון המלא: