יחידת אופנוענים חדשה של המשטרה תפעל להגברת הבטיחות בכבישי הדרום

יחידת האופנועים. קרדיט: דוברות המשטרה

במסגרת המלחמה בבריונות בכבישי בדרום, נחנכה אתמול (ד') יחידת אופנוענים חדשה, שתתגבר את הכוחות הקיימים בשטח ותנסה לתת מענה מקיף להתפרעויות בכבישים. היחידה החדשה, תיתן מענה לעבירות פליליות ולעבירות תנועה, וכן לאלו שנמצאות בתחום האפור שביניהן.

אתמול (ד') חנך מפקד המחוז הדרומי במשטרת ישראל את יחידת האופנועים ביחידת ״יואב״ שבדרום. מדובר ביחידת לוחמים מיומנים שתפעל בצירי התנועה הסלולים ובצירי עפר, במטרה להשיב את תחושת ביטחון משתמשי הדרך והגברת הציות לחוק.
את הרעיון להקמת היחידה בה עשרות לוחמים ואופנועים חדישים יזם כבר לפני כשנה מפקד המחוז הדרומי דאז, ממלא מקום המפקח הכללי כיום. במהלך חודשים ארוכים מאז החל הליך איתור וגיוס לוחמים תוך הכשרתם המקצועית והמבצעית, החל הליך רכש אופנועים "דו-שימושיים" להם יכולות שטח וכביש מהטובות ביותר, הן לרוכב הבודד והן לעבודת זוג לוחמים על גביו, כקיים ביחידות לוחמי היס"מ השונות של משטרת ישראל. בין היתר, אופנועים אלו הותאמו למשימת הלוחמים והם נושאים זיווד ייעודי לאכיפת עבירות תעבורה, מחד, ומענה ראשוני לתרחישי חירום, מאידך.

כיום, יחידת האופנועים בפיקודו של רב-פקד כתר צורן, בוגר היחידות המיוחדות שמונה במיוחד למשימת הקמת היחידה ומלווה את הליך ההכשרה, מונה 30 לוחמים שסיימו לאחרונה את הכשרתם וכעת הנם נמנים על שורת לוחמי משטרת ישראל ולהם ערך מוסף מהמעלה הראשונה- לוחמי יס"מ מיומנים לאכיפת עבירות תעבורה, ולרשותם 15 אופנועים עמם יפעלו בצירי התנועה בדרום על פי תוכנית סדורה למאבק עיקש בעבירות התנועה, בדגש לעבירות הבריונות, שמסכנות לא אחת את ציבור משתמשי הדרך שומרי החוק.
רב פקד כתר צורן, מפקד יחידת האופנועים של יחידת יואב סיפר בראיון לתכניתנו "בוקר טוב דרום" על היחידה החדשה: "מטרת העל של היחידה היא מתן תחושת ביטחון לתושבים ומשתמשי הדרך בדרום. השוטרים הם לוחמי יס"מ. יש ללוחמים הכשרה של לוחמה בטרור ופיזור הפגנות והם יתנו מענה גם לעבירות תנועה".

להאזנה המלאה לראיון עם רב פקד כתר צורן, מפקד יחידת האופנועים של יחידת יואב: