שמחה גולדין:"אני לא יכול להשתתף בטקס שמציין את מבצע צוק איתן שרוה"מ נואם בו ואומר מה שהוא אומר"

אורון שאול והדר גולדין. קרדיט: מסדר הדר

משפחות חללי ״צוק איתן״ יקיימו היום אירוע הזדהות אלטרנטיבי עם משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, במקביל לטקס הזיכרון הממלכתי למלחמה. האירוע יתקיים תחת הכותרת ״צוק איתן לא נגמר עד שיחזרו אורן והדר״.

משפחות חללי צוק איתן, בשיתוף עם משפחות גולדין ושאול, יקיימו היום מחוץ להר הרצל טקס הזדהות אלטרנטיבי במקביל לעצרת הממלכתית למלחמת צוק איתן. אירוע יתקיים תחת הכותרת ״צוק איתן לא נגמר עד שיחזרו אורן והדר״. הטקס יחל בשעה 16:30 ברחבת החנייה שמחוץ להיכל הזכרון הלאומי בהר הרצל. עוד ישתתפו באירוע חבריהם לנשק של סגן הדר גולדין וסמ״ר אורון שאול, אשר לחמו לצידם בקרבות בסג׳עיה ורפיח.

לפני כשבוע, התקיימה פגישה בין משפחות החיילים והאזרחים אשר נמצאים בשבי חמאס בעזה לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, שפך אור על מה שהתרחש באותה הפגישה: "ראש הממשלה תוך פחות מעשרים וארבע שעות הקפיץ את כל ארבעת המשפחות… באנו מהר, ראש הממשלה הסביר שמה שהוא רוצה לעשות זה לשגר אותנו השבוע לאו"ם כדי להשתתף בפורום שלאה ואני השתתפנו בו לפני שנתיים. הוא לא רוצה שנהיה פה בשבוע הזה, הוא שולח אותנו לאו"ם שנחזור על פעולה שעשינו לפני שנתיים והוא לא משתמש במה שהאום החליט רק לפני חודש – שנציג האו"ם מלדנוף לא יכול להכניס שום דבר לעזה לפני שחמאס מביא את החיילים והאזרחים חזרה. זו משמעות הפעולות של ראש הממשלה, ולכן אני לא יכול להשתתף בטקס שמציין את מבצע צוק איתן שהוא נואם בו ואומר מה שהוא אומר".

להאזנה לראיון המלא עם פרופ' שמחה גולדין: