ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין: "מדיניות ההכלה נכשלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע אתמול לעוטף עזה לצורך פגישה עם ראשי הרשויות בדרום. שני ראשי רשויות בעוטף, גדי ירקוני מהמועצה האזורית אשכול ואופיר ליבשטיין ממועצת שער הנגב, מחו על כך שראש הממשלה הגיע לפגוש את כלל ראשי הרשויות באזור הדרום ולא באזור עוטף עזה. הסיבה הרשמית לביטולם הייתה משום ש "ראש הממשלה לא התכוון לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה וכמתבקש בימים אלה ועל פי בקשתנו".

בתכניתנו "בוקר טוב דרום" הסביר אופיר ליבשטיין את הסיבות שהובילו למהלך שנחשב מפתיע. "ברגע שהבנו שמהות הפגישה לא עוסקת בעוטף עזה אלא בכלל באזור הדרום, עם אתגרים וקשיים שצריך לפתור באיזור הזה, שהם בהחלט חשובים, אך הנושא המרכזי שביקשנו מראש הממשלה להפגש איתנו ולהסתכל לתושבים בעיניים זו התקופה המורכבת. כבר 18 שנים אנחנו נמצאים בתקופה המורכבת הבטחונית כאן. השנה האחרונה היא אחרת. השנה האחרונה היא מלחמת התשה" אמר.

אופיר ליבשטיין. התמונה באדיבות דוברות שער הנגב

ליבשטיין כינה את מדיניות ההכלה של הממשלה בתקופה האחרונה כ"כישלון": "אנחנו רואים שהיא(מדיניות ההכלה) נכשלה. היא לא עובדת יותר. צריכים לשנות אותה. או להחזיר מדיניות התרעה או להגיע לאיזושהי הסדרה, אבל לשנות את המדיניות. אינשטיין אמר פעם שלעשות את אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאה אחרת זה לא הגיוני".

להאזנה לראיון המלא: