זעקת תושבי העוטף: "יגיע אלינו אסון בצורה הכי קשה שיכולה להיות"

הקיץ הגיע ואיתו חזרו השריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני התבערה שמפריחים מחבלים ברצועת עזה. ביום תחילת החופש הגדול עבור תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים, עומד המצב בעוטף עזה למבחן גדול.

על פי דיווחים ערביים, בלילה שבין חמישי לשישי הושג הסכם הסדרה שמטרתו למנוע את המשך הפרחת הבלונים. דבר ההסכם אושר באופן חלקי על ידי גורם בטחוני בישראל. אמנם ביום שישי המשיכה ההפרחה המאסיבית ותושבי העוטף סבלו מכ-15 שריפות אבל אתמול (שבת) רק שתי דליקות קטנות פרצו בעקבת הבלונים. לכן, כל עיני המערכת הבטחונית בישראל נשואות היום לעוטף עזה.


צילום: כבאות והצלה

בתכניתנו "בוקר טוב דרום" שוחחנו עם עדי חמוואי, תושב שדה ניצן אשר במועצה האזורית אשכול. עדי נשמע, כמו כל תושבי העוטף, מיואש. חמוואי הוא אחד ממובילי תנועת "אחדות עם הדרום" שהחלה אמש בקמפיין "שקופים". ברחבי הרשת פורסם סרטון של תושבת המועצה האזורית אשכול בו היא טוענת כי היא מרגישה שקופה וקוראת לממשלה לעשות צעד למען פיתרון המצב.

חמוואי לא הסתיר את תחושתו הקשה ולפיה אסון עומד לקרות בעקבת השריפות. "עומד לקרות אסון, שתדעו את זה חד משמעית. אנחנו יודעים לעבוד רק דרך אסונות. עכשיו בחופש הגדול, יש סיכוי לא קטן שבלון ייתפס על אוטובוס, קייטנה או ילדים מתרוצצים בחוץ – זה יותר קרוב ממה שכולם חושבים" אמר חמוואי והוסיף: "אמנם אף אחד לא רוצה להכניס חיילים לרצועת עזה, ולראות ארונות ומתים, אבל חייב להיות כאן אקט צבאי. מה שכן, זה לא יסיים את הסיפור, כי בסופו של דבר, חייבים לדבר ולהגיע שם להסכם"

להאזנה לראיון המלא: