דו"ח מבקר המדינה: כשלים רבים בפרויקט התחבורתי באשדוד

אתמול (ב) פורסם דוח מבקר המדינה בנוגע להתנהלותן של מספר רשויות מקומיות. לפי הדו"ח הפרויקט לחידוש נתיבי התחבורה באשדוד במתכונתו הנוכחית אינו יכול לשמש מודל כפי שתכננו משרדי התחבורה והאוצר. הוא רואה בחומרה את התנהלותם של ראש העירייה ומנכ"ל העירייה בכל הנוגע לקידום הפרויקט, ובמיוחד בנושא עמידה בהתחייבויותיה עפ"י ההסכם עם משרד התחבורה

בשיחה הבוקר ביקרה הלן גלבר, חברת מועצת העיר אשדוד בחריפות את התנהלות העירייה וציינה כי ישנם צירים באשדוד המהווים "סכנת חיים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "עיר מודל לתחבורה בת קיימא הינה תכנית פורצת דרך שנועדה לקדם פרויקטים של התחבורה הציבורית ברשויות המקומיות. אשדוד נבחרה לעיר מודל, על ידי ועדת המכרזים של משרדי התחבורה והאוצר. מדובר במיזם ראשוני, מורכב וייחודי מסוגו, הכולל אתגרים לכל אורכו, ולכן הוא גם מבוצע באופן הדרגתי. הפרויקט לווה על ידי ועדות שונות וחברות בקרה מקצועיות. בשנה האחרונה המיזם מנוהל תוך שיתוף פעולה הדוק בין משרד התחבורה לעירייה, במטרה להשלימו בהקדם האפשרי, ולקדם תחבורה בת קיימא בערים נוספות בישראל".

מעיריית אשדוד נמסרה התגובה הבאה: מבקר המדינה רוצה שתושבי מדינת ישראל יעמדו בפקקים.
עיריית אשדוד מגישה עתירה לבג"צ כנגד משרד מבקר המדינה לביטול דו"ח המבקר בנושא יישום פרויקט תחבורה ירוקה באשדוד, מאחר ועשרות רבות של עובדות, טיעונים ומסמכים שהוגשו לעורכי הדו"ח, אינם מוזכרים בו ולא נלקחו בחשבון כלל ועיקר.

להאזנה לדיווח המלא: