"כשאני עולה לכביש הזה כל בוקר, אני בזירת קרב"

"כשאני עולה לכביש הזה כל בוקר, אני בזירת קרב"

זירת התאונה בכביש 90. צילום: דוברות כבאות והצלה נגב מזרחי

בסוף השבוע האחרון התרחשה תאונת דרכים קטלנית בכביש תשעים שגבתה את חייהן של שתי אחיות בנות שמונה וארבע. ראשי הרשויות אילת, ערבה תיכונה וחבל אילות הודיעו לאחר התאונה כי אם כביש 90 לא יטופל הם יחסמו אותו

ראשי הרשויות אילת, ערבה תיכונה וחבל אילות שנמצאות לאורך כביש 90, פתחו במחאה ויצאו בדרישה להרחיב את הכביש מאילת ליטבתה לארבעה נתיבים. ראשי הרשויות הזהירו מפני תאונות נוספות ושיגרו בסוף השבוע האחרון מכתב איום לשר התחבורה כי אם הכביש לא יתוקן הם יחסמו אותו. "אם עד תחילת החופש הגדול לא נקבל תוכניות ממשרד התחבורה, נקיים מחאות לאורך כל הקיץ", כתבו במכתב.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי 129 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בכביש 90, בקרוב ל-1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ-3,400 בני אדם, 359 מהם קשה. מתחילת שנת 2019 נהרגו חמישה בני אדם בתאונות בכביש 90, כולל התאונה ביום חמישי. התשתיות הלקויות בכביש כוללות מחסור בתאורה, נתיבים צרים ונוסף על כך קיימת על הכביש תופעה של נהיגה פרועה.

ד"ר אייל בלום, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, תיאר היום בתכניתנו "בוקר טוב דרום"את הסכנה שבנסיעה על כביש 90: "הכביש הזה לא מותאם לנסיעה בו…אנחנו מגיעים כל פעם לזירת התאונות על הכביש וזה נראה כמו זירה של פיגוע. כל פעם יש הבטחות של משרד התחבורה ומשרד האוצר שהכביש ישודרג ולא קורה שום דבר…. כשאני עולה לכביש הזה כל בוקר, אני בזירת קרב".

להאזנה לראיון המלא עם ד"ר אייל בלום: