הנגב הפרוע

הנגב הפרוע

פרסום ראשון ראשון – מרוץ החימוש באמצעי לחימה באוכלוסייה הבדואית נמשך. אמש, נחשף לראשונה כי שני כלי נשק שיוצרו בחברון, הוברחו דרך מחסום מיתר והגיעו לרהט.

מקורם של שני כלי הירי, מסוג קרלו הוא בייצור ביתי בעיר דהריה שבאזור חברון. ביום שני האחרון, בשעות הבוקר התקבלה התרעה מפורטת אצל קצין הביטחון במעבר מיתר ואצל קצינת המודיעין בתחנת עיירות, שכוללת את מספר הרכב ואת תיאור החשוד שנושא עמו את כלי הנשק במטרה להבריחם לתוך שטח ישראל. למרבה הצער כלי הנשק לא נתפסו וכאמור עשו את דרכם ככל הנראה לעיר רהט. שני כלי נשק לא חוקיים נוספים שעלולים להביא לפגיעה בחפים מפשע.
לא ברור מדוע לא נעשה דבר כדי לעצור את כניסת כלי הנשק לישראל. איך ייתכן שההתרעה המפורטת לא מדליקה נורה אדומה אצל מי שצריך לבדוק את הבאים במעבר, ואם צריך אז גם להקים מחסומים כדי למנוע את ההברחה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס למהימנות הפרטים, איננו עוסקים במידע המגיע למשטרה במקומות שאינם מיועדים לכך. משטרת ישראל מקדישה מאמצים רבים במאבק בעבירות הירי והאמל"ח הלא חוקי ואך אתמול הוגשו שני כתבי אישום כנגד חשודים בהחזקת אמל"ח לא חוקי וביצוע ירי. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה למען בטחונו של האזרח הנורמטיבי".
ממשרד הביטחון נמסר : "ככלל, רשות המעברים אינה נוהגת להתייחס לנושאים מבצעיים."

להאזנה לכתבתו המלאה של אביחי מרציאנו: