תמיר עידאן זועם בראיון יוצא דופן לאחר הפסקת האש: "מאוד מאוכזב מנתניהו; אם צריך נעשה מחאה"

תושבי הדרום קמו הבוקר לסנריו מוכר – שוב, לאחר יומיים של הסלמה קשה, שגבתה מחיר של ארבעה אזרחים, מתקבלות הודעות מהרשתות הערביות על הפסקת אש בתיווך מצרי. בפיקוד העורף הגדילו לעשות והחזירו את הלימודים לשגרה בהתראה קצרה מאוד, החל מ-7:00 בבוקר.

דבר הפסקת האש גרם לתסכול רב בקרב התושבים. הזעם ניכר בהחלט על קולו של ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, בראיון שערכנו עמו היום. עידאן, שנחשב לתומך ליכוד מובהק, לא הסתיר את אכזבתו מהפסקת האש ואף תקף בחריפות את ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו.

ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן. התמונה באדיבות דוברות המועצה
ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן. התמונה באדיבות דוברות המועצה

"אני מגבה כשצריך לגבות" התחיל עידאן אך טונו השתנה "אבל הציפייה שלנו היא לשקט שכולל הכול. לא לחזרה לשגרה של בלונים, שריפות וכל מיני טילים שנופלים עלינו מהשמיים. כאיש ליכוד, כאיש שתומך בראש הממשלה, אני מאוד מאוד מאוכזב. ציפינו למשהו אחר. אנחנו לא מקבלים את הפסקת האש הזו, אם אין בה הסדר שיביא לפה שקט".

ראש המועצה הוסיף: "אני לא קיבלתי שום שיחת טלפון מגורם מדיני מסודר. אני רוצה להבין לאן הדבר הזה הולך. אם צריך, נעשה מחאה. אם הולכים לסוג של סבב – נגבה, אם לא? רוצים פה שקט!". עידאן גילה: "דיברתי עם נתניהו במהלך הסבב ולא דיברנו על שום כיוון של הפסקת אש. הוא מסר חיבוק לתושבים. יכול להיות שאולי אבין משהו שאיני יודע כרגע, אבל אני כרגע מאוד כועס. קשה פה מאוד בתוך הבתים ובתוך היישובים"

במענה לשאלה "אם הבחירות היו היום, האם היית שוקל להצביע ליכוד?" ענה ראש המועצה הליכודניק: "אני רוצה לשמוע את ראש הממשלה שיסביר לי מה קרה פה. אם לא אשמע הסבר סביר – יכול להיות שלא"

להאזנה לראיון המלא: