באתי, הצטלמתי, לקחתי: חקלאי עוטף עזה סובלים ממכת גניבות

הצד המכוער של אירועי "דרום אדום". לצד צילומים לאינסטגרם של כלניות צבעוניות, וכמובן בלי לוותר על הסלפי המסורתי על רקע המדשאות הירקות, מנצלים חלק מן האזרחים את הביקורים בשדות לטובת גניבת תוצרת חקלאית.

רוב האירועים המכוערים הללו מתרחשים כאשר המבקרים מפלסים את דרכם חזרה לעבר הכבישים העירוניים. בשל עומס רב על הצירים, מנווטים לעתים הנהגים את דרכם דרך השדות החקלאיים. משום שרוב השדות אינם מגודרים, והגישה לתבואה החקלאית קלה ויכולה להתבצע ללא הפרעה, חלק מהמבלים מנצלים את הפרצה ו"מעמיסים" לרכבם מכל הבא ליד: לימונים, תפוחי אדמה, תפוחים ועוד.

התופעה, כמובן, מדירה שינה מעיני החקלאים. אם לא די במכשולים הרבים שמוצבים גם כך בענף החקלאות, בשלב זה של העונה, הם נאלצים להתמודד עם המכה הזו. גנבה חריגה בהיקפה התרחשה בסוף השבוע כאשר זוג מתל שבע העמיס מאות(!) ק"ג של תפוחי אדמה לרכבו משדה חקלאי בקיבוץ ניר יצחק. זוג ההורים שהה ברכבם יחד עם שלושת ילדיהם ואפילו גרמו לילדים לשבת אחד על השני ברכב כדי שיהיה מקום לעוד תפוחי אדומה. במקרה הזה, שוטרי מג"ב תפסו אותם על חם והגניבה סוכלה.

צילום: דוברות המשטרה

בתכניתנו "בוקר טוב דרום" שוחחנו הבוקר עם ג'אנט סוירזנסקי, עובדת בחברת "ש.כ.נ (שותפות כרם שלום וניר יצחק) חקלאות" שהיא החברה החקלאית ממנה נגנבו תפוחי האדמה. להאזנה לראיון המלא: