הכיתה כנבחרת: פרויקט ייחודי למיגור הגזענות

הכיתה כנבחרת: פרויקט ייחודי למיגור הגזענות

צוות הפרויקט- נציגי בית הספר, הקונגרס היהודי העולמי והפועל ב"ש. צילום: אביחי מרציאנו

מה משותף לספורט וחינוך? כנראה שהרבה
בבית הספר אמירים תל"י בבאר שבע מקיימים בחצי השנה האחרונה פיילוט ייחודי עם שחקני האלופה 'הפועל באר שבע', שמצליח להפחית את האלימות במגרשי הספורט וגם להצעיד את התלמידים קדימה, על ידי חלוקתם לכעין 2 קבוצות כדורגל מתחרות כשהכיתה היא מגרש והמורה – היא המאמנת.
הנהלת בית הספר, קבוצת הפועל תדיראן ב"ש והקונגרס היהודי העולמי משלבים זרועות במלחמה נגד האלימות בספורט ומתחילים את החינוך- כבר בבית הספר היסודי. שרון אביטן, המנהל מקצועי של מחלקת הנוער בקבוצת הפועל באר שבע, מתנהל בחצי השנה האחרונה בין מגרש הכדורגל- לבית הספר התיכון, מסביר איך השילוב הייחודי הזה בין ספורט לחינוך- עובד בשטח, מול התלמידים: "כל פעם מישהו מטעמנו בא ונותן יום הרצאות, יום חינוך שבו הוא מביא סימולציות מהחיים כדי להמחיש לתלמידים את הדוגמאות של השחקנים הגדולים. אלו דברים שנותנים לילדים מנוף ותקווה לילדים"

השורה התחתונה ברורה: כמו בעולם הספורט, כך בעולם האמיתי- המשמעת והנחישות יכולים לקחת את התלמידים קדימה. במסגרת הפרויקט, ציינו התלמידים הבוקר את יום השואה הבינלאומי שיחול בשבוע הבא, יחד עם שחקני הפועל באר שבע. בסימן ייחודיות ואחדות ביצעו התלמידים, מכל גווני הקשת הישראלית: עולים חדשים, יהודים, ערבים ונוצרים, את סיפורה של אנה פרנק.

האזינו לכתבה המלאה: