בפיקוד העורף מסבירים: האפליקציות הפרטיות גרמו לטעויות

לפני כעשרה ימים הודיעו בפיקוד העורף כי בטווח זמן הקרוב תחסם הגישה לקובץ ההתרעות המרכזי. המשמעות: אפליקציות פרטיות, כמו 'צבע אדום' הפופולארית, לא יוכלו יותר למלא את תפקידן ולהקפיץ הודעות התרעה על אזעקות כפי שעשו שנים רבות.

בפיקוד העורף טענו כי האלטרנטיבה היא האפליקציה הרשמית מטעמם. לעומת זאת, באפליקציה זו יש אפשרות לקבוע רק שלושה אזורי התרעה מוגדרים מראש. כמו כן, האפליקציה עוקבת אחרי אות ה-GPS של המכשיר הסלולרי ושולחת התרעות במידה והיא מזהה שיגור לאזור בו נמצא המשתמש, גם אם לא מדובר באחד משלושת אזורי ההתרעה המוגדרים מראש. מאידך, על מנת שאפשרות זו תפעל, יש לוודא שרכיב ה-GPS בפלאפון אינו מושבת.

ההחלטה עוררה זעם רב בקרב תושבי מדינת ישראל בפרט ותושבי עוטף עזה ככלל. ככל הנראה, תושבי העוטף יהיו הראשונים להיפגע מההחלטה. תלונות רבות הגיעו למערכת רדיו דרום ואחת התושבות טענה: "מדובר בכלי מאוד שימושי שיכול להציל חיים, לא ברור לי מדוע בפיקוד העורף החליטו לבצע את המהלך לאחר שנים רבות של פעילות טובה מצד האפליקציות הפרטיות"

חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) שלח אמש מכתב לאלוף פיקוד העורף וביקש לשקול את ההחלטה מחדש. ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס לנושא ואמר: "שוחחתי עם גורמי הצבא ופיקוד העורף והנושא בטיפול. אם שאר האפליקציות נחסמות, לפחות שאפליקציית פיקוד העורף תהיה מותאמת ותאפשר קבלת התרעות על כל האזורים". חלק מהתושבים אף פתחו עצומה אינטרנטית הקוראת לפיקוד העורף לשנות את ההחלטה.

הבוקר בתכניתנו "בוקר טוב דרום" קיימנו ראיון עם ראש ענף התרעה בפקוד העורף, סא"ל שלומי ממן שהגיב לטענות התושבים. להאזנה לראיון המלא: