כחלון: "מיד אחרי הבחירות המוניציפאליות יוכרזו בחירות כלליות"

שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון התראיין הבוקר לתכניתנו "הבוקר" בהגשת מנדי ריזל ברדיו 101.5FM. הוא תקף את הליכוד, הבהיר כי לא בטוח שימליץ על נתניהו לאחר הבחירות הבאות, וטען שליברמן דובר אמת בהצהרותיו על הנעשה בקבינט המדיני ביטחוני בנוגע לרצועת עזה.
כחלון אמר בראיון: "אני מעריך שמיד אחרי הבחירות המוניציפליות יוכרזו בחירות כלליות, הערכתי בין פברואר למרץ כי אני לא רואה את הממשלה צולחת את כל המכשולים שיש, פעם אחת זה גיור ופעם אחת זה גיוס ויש עוד כמה גימלים בדרך".
כאשר נשאל האם יש דם רע בקואליציה, אמר: "פוליטיקה זה לא תנועת נוער. זה מאבקים, זה יצרים, זה קרבות. זו לא ממשלה הומוגנית שכולם חושבים אותו הדבר. לי יש קשיים גדולים מול חבריי בנושאים מסוימים, בטח בנושאים חברתיים-כלכליים. אם אני הייתי נשאר בליכוד ואני אומר לך באחריות, 80% מהרפורמות שעשיתי לא היו קורות".
– למה, היו עוצרים אותן?
"ברור, ברור, יש להם פריימריז, יש קבוצות כוח. אני הייתי בליכוד".
בנושא הבחירות נשאל השר כחלון האם ימליץ לנשיא על נתניהו כראש הממשלה הבא, לדבריו:"אני בוודאות חובר למי שהולך בדרך שלנו. פעם קודמת התנאי שלי היה לקבל את טרמי ולקבל את התכנון. נתניהו סיפק את זה, הלכתי איתו. אנחנו כרגע מתחילים קמפיין בחירות, בא נראה לאן זה יגיע"
– אין וודאות שתמליץ לנשיא על נתניהו?
"מפלגת כולנו לא נמצאת בכיס של אחד, כמו שלא הייתה בעבר"
-רק בכיס של הימין היא נמצאת? יש מצב שאתה חובר לגבאי?
"לא. מפלגת 'כולנו' מפלגת ימין ממלכתי. לצערי, מפלגת 'העבודה' הלכה שמאלה קיצוני מידי"
השר כחלון נשאל האם שר הביטחון ליברמן נעצר בידי הקבינט בהחלטותיו בנוגע לעזה, והשיב: "ליברמן יש לו עמדה. אני כמובן לא הולך לספר מה היה בקבינט, אבל אם ליברמן התנדב לספר מה עמדתו, אז אני יכול לומר לך שהוא דובר אמת. זאת עמדתו. יש רוב בקבינט. זה שולחן קבינט אבל בסוף עם הצבעות, אז הוא דמוקרטי. כרגע מדיניות הריסון מובילה"

להאזנה לראיון המלא:

צילום: אתר הכנסת