אלחמיד: "הליגה עוד ארוכה", האסלביינק ירד לספסל

אחרי שני ניצחונות ביתיים ברציפות אפשר היה לחשוב שהפועל באר שבע מתחילה להתחבר, אולם אמש (שבת) היא חזרה לסורה. למרות פתיחת מחצית ראשונה טובה, האלופה נראה רע ברוב דקות המשחק, ההתרסקה והפסידה 0:1 משער של האקס גיא מלמד, כשהיא כובשת שער חוץ אחד בלבד (אותו כבש גיא מלמד) במסגרת הליגה. בעקבות ההפסד השני העונה, באר שבע מאבדת גובה במאבק האליפות ועלולה להתרחק 10 נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב שתפגוש הערב (ראשון) את הפועל חיפה.

כעס גדול בבאר שבע על התקרית החמורה בסיום המשחק בין הבלם לואי טאהא למגן בן ביטון. לטענת אנשי באר שבע, עם הירידה לחדר ההלבשה טאהא שהיה בסגל אך לא שותף הגיש את ידו לביטון וזה התעלם, הבלם אמר מספר דברים והמגן הגיב בדחיפות כשחנן ממן וחאתם אלחמיד הפרידו בין הצדדים. "זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים שיקרה עוד יותר אחרי הפסד, נכון שיש אמוציות אחרי משחק אבל ככה אסור להתנהג" אמרו בבאר שבע. לפי גורם האירוע הסתיים מיד לאחר מכן, אך בהנהלה שוקלים לזמן את השניים לשיחת הבהרה כדי לראות שהיחסים בין השניים תקינים בדגש על תגובתו של בן ביטון. אגב, טאהא הרגיע אחרי התקרית ברשת החברתית ואמר: "בסופו של דבר זו היתה אי הבנה שנבעה מאמוציות שאחרי משחק, לי ולבן יש מערכת יחסים טובה בתוך המגרש ומחוצה לו".

נייג'ל האסלביינק שוב סיפק משחק פושר ואחרי 5 משחקים בהרכב עדיין אינו מוצא את הרשת ונראה שהוא מתקשה להתאים את עצמו לסגנון המשחק בבאר שבע. האסלביינק ככל הנראה ירד לספסל במשחק הקרוב נגד הפועל תל אביב, חנן ממן וחן עזרא עשויים להחליפו. בצוות המקצועי לא אהבו לראות את הירידה הדרסטית ביכולת עוד במחצית הראשונה, שהמשיכה עוד יותר במחצית השנייה. ברק בכר ביקש במחצית מהשחקנים לשחק אגרסיבי כמו בעשרים הדקות הראשונות, אך גם במחצית השנייה באר שבע עלתה רכה וזה בא לידי ביטוי בכיסוי הלקוי בהגנה שהוביל לשער של האקס גיא מלמד. לאחר השער שספג, מאמן באר שבע הוציא את אריק סאבו ובמקומו הכניס את חן עזרא, כך שמרכז השדה נהיה פרוץ וזה הוביל לביקורת מצד מספר שחקנים שטענו כי מאז הוצאתו של הסלובקי מרכז המגרש נותן לא מאוזן.

בבירת הנגב מבינים שהערב הפער ממכבי תל אביב ייגדל ל-10 נקודות, פער אותו יהיה קשה להדביק בזמן הקרוב. "זה מדאיג מאוד, בינתיים אין לנו זכות לדבר על אליפות" סיפרו שחקנים. אם זה לא מספיק, נוסף לבעיות המקצועיות, בבאר שבע יצטרכו להתמודד בתקופה הקרובה עם המרמור הרב שיש בחדר ההלבשה. עדן בן בסט ולואי טאהא שפתחו בניצחון על רעננה ולא פתחו אמש, זומנו לשיחה בה הוסבר להם את השיקולים המקצועיים על ירידתם לספסל. מרואן קבהא שוב לא שותף וחנן ממן עלה שוב רק כמחליף. הצרפתי ז'וליין סטו, שפתח בהרכב בשבוע שעבר, לא נכלל בסגל ובחלון העברות של ינואר ייתכן מאוד שבאר שבע תצרף זר על חשבונו.

נקודות האור בבאר שבע היו יכולתם של השוער אריאל הרוש שסיפק הצלות גדולות בדקה ה-51 וה-59, כמו כן חאתם אלחמיד שממשיך את יכולתו הטובה וג'ון אוגו שחזר לתפקידו כבעל הבית במרכז הקישור. קפטן הקבוצה מאור מליקסון הוחלף בעקבות מכה שקיבל בידו אחרי נחיתה לא טובה על הדשא והוא יעבור צילום לבחון האם מדובר בנזק רציני.

"כשאתה מפסיד אתה לא שמח בכל זמן ובכל מקום" אמר הבלם חאתם עבד אלחמיד, "הייתה ירידה משמעותית מהמחצית הראשונה לשנייה, אבל אנחנו רק אחרי המשחק ואני לא יכול להגיד מה בדיוק מה לא עבד. כמובן שאנחנו לא שמחים, אנחנו צריכים לראות מה לא עבד במחצית השנייה ולתקן במשחק הבא. יש לנו צוות מקצועי שיעזור לנו לתקן את זה ואני מאמין שבמשחק הבאה נהיה יותר טובים".

על התקרית בין טאהא לביטון בסיום: "ראיתי אותם דוחפים אחד את השני וניסיתי להפריד ביניהם. זה לא טוב לקבוצה אבל אני לא חושב שקרה משהו באמת משמעותי".

על הלחץ שיש כעת בעקבות הגדלת הפער ממכבי תל אביב: "אנחנו הוכחנו שאנחנו מאוד חזקים מנטלית וכלום לא שבר אתנו, גם אם מכבי ינצחו אנחנו מסתכלים רק על עצמנו. נמשיך בדרך שלנו לנצח כל משחק, הליגה עוד ארוכה".

בעניין אחר, ארגון האוהדים 'האולטראסאות' הגיע אמש ליציע שאכלס הקבוצה, אך ללא תופים ואביזרי העידוד, זאת כמחאה על האלימות המשטרתית שמופעלת לטענתם ביציע העידוד בתקופה האחרונה על רקע האירוע במחצית המשחק לפני כשבוע נגד רעננה. בהנהלת המועדון עשויים לזמן לשיחה נוספת מספר אוהדים מהארגון כדי לשמוע את טענותיהם ואולי להביא לסיום הפסקת הפעילות.
צילום: בן בודה