איך מונעים את סכנת האופניים החשמליים?

מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 16 רוכבי אופניים חשמליים. לאחר מקרה המוות הטראגי של ארי נשר ז"ל, צף מחדש נושא האכיפה על הכלי המסוכן. בעוד חלק מחברי הכנסת והשרים מתגוששים באשר לאחריות על מה שהפך להיות מחדל, חבר הכנסת איציק שמולי מתכוון לקדם הצעת חוק שתחייב התקנת לוחיות רישוי על הכלים הדו גלגליים החשמליים.

בראיון לתכניתנו 'בוקר טוב דרום' אמר ח'כ שמולי: "יש כאן שטח הפקר מאוד גדול בנושא האופניים החשמליים, שכנראה לא הצלחנו להתמודד אתו בהצלחה. לא מבחינת הסדרת מדיניות, לא מבחינת אכיפה, לא מבחינת הרבה דברים. אין משהו אחד שאפשר לעשות וכפתרון קסם יפתור את התופעה הזו. לא צריך ללכת לפתרונות קצה כמו להוריד את האופניים מהכביש. יש לבנות מסלולי אופניים בתוך הערים, כניסה של עמותות כמו 'אור ירוק' לתוך בתי הספר ולעשות הסברה לצעירים. כמובן שגם יותר אכיפה". על הצעת החוק הרחיב: "אנחנו מבקשים להתקין לוחיות רישוי על האופניים מטעמים של אכיפה. אם יש רוכב שמסכן את עצמו ואת האחרים, אז כששוטר או פקח או אזרח מן הישוב יראו את זה – הם יוכלו לצלם אותו".

בנוסף, התייחס חבר הכנסת שמולי לוויכוח המתמשך בין שר הביטחון, אביגדור ליברמן לשר החינוך, נפתלי בנט, באשר לטיפול בסוגיית הטרור בגזרת רצועת עזה. ח'כ שמולי כינה את הנושא "מביך" והוסיף: "זה קרב פוליטי בין שני שרים בממשלה וברגע שמה שעומד באמצע זה הביטחון של תושבי הדרום, כל התגרה הזו על מנדטים בזמן שאף אחד בממשלה לא מוצא פתרונות אמתיים לגבי מה שקורה בדרום, זה דבר חמור מאוד"

להאזנה לראיון המלא: