אלוף פיקוד דרום: גם בעשור הקרוב לא נראה שקט מוחלט

רגע לפני כניסתה של השנה החדשה, אלוף פיקוד דרום הנכנס, האלוף הרצי הלוי, בראיון כניסה לתפקיד בו הוא מסכם את השנה האחרונה והמורכבת בה נכנס לתפקיד אלוף פיקוד הדרום יחד עם סקירה עתידית למצב הביטחוני באזורנו.
בנושא ההסדרה המסתמנת מול חמאס אמר האלוף הלוי: "גם מלחמה זו סוג של הסדרה ששני צדדים מסכימים להלחם ולסיים את זה במצב אחר מאיך שנפתחה המלחמה, לנו יש אינטרס מאד ברור- ביטחון לתושבי הדרום לתושבי מדינת ישראל"
ש. אבל עכשיו הדיבורים כשלו המשא ומתן הדיפלומטי כשל ממה שאתה מבין מהדרג המדיני
"אני לא הייתי אומר את זה, אני לא חושב שכאן נכון לנתח את זה, אנחנו לא בדיפלומטיה ישירה, אנחנו משתמשים גם בכוחנו ובהרתעה שאנחנו מייצרים כדי להביא את הצד השני להבין שהוא לא ירוויח כלום מלהפעיל טרור נגדנו"

האלוף הרצי הלוי תיאר את סדר האיומים העומדים בפנינו "בראש האיומים זה כניסה של כוח אויב או מתחת האדמה או מהים או ברכל דרך אחרת מבלי שנאחנו הצלחנו למנוע את זה ומפגש שבו אזרחים פוגשים מחבלי חמאס או ארגון אחר מבחינתי כמפקד פיקוד דרום זו התוצאה הכי פחות רצויה אנחנו החיילים אצמורים לפגוש את הדברים האלה ולטפל בהם ולא להציב את האזרחים מול אתגר כזה.
אני חייב לומר שאחרי הדבר הזה, איום הרקטות, אנחנו לא נרצה שרקטה תפגע לא בשטח פתוח בוודאי לא במקום לא במקום אזרחי בוודאי לא תסב נפגעים, ואחרי זה טרור האש אני חושב שהוא שלישי"

מדבריו של האלוף עולה כי אין באופק פתרון מסתמן מול חמאס: "אני חושב שלא נכון שנשלה את עצמנו, יש כאן מקום רוחש טרור, בונה יכולות. אנחנו חזקים ממנו בסדרי גודל. הוא מפעם לפעם ינסה אותנו, אני לא חושב שנכון שנאמר, לא בעשור הקרוב וגם לא יותר מזה אם אני מסתכן בהערכה ארוכת טווח, שנראה שקט מוחלט, או חוסר ניסיון לאתגר אותנו"
שאלה: "כלומר כיבוש עזה ומיטוט שלטון חמאס לא על הפרק בזמן הקרוב?"
"לא רואה איך זה משפר את מצבנו הביטחוני כרגע. דברים בדרך, אם נידרש, אנחנו יודעים לעשות. גם כיבוש עזה אנחנו יודעים לעשות, אבל אני לא בטוח שזה יהיה הדבר הראשון שיהיה נכון להפעיל"

להאזנה לראיון המלא: