יו"ר המנהלת לאלונה ברקת: ביזיתם את הכדורגל הישראלי

ארז כלפון, יושב ראש מנהלת ליגת העל בכדורגל, פנה אתמול (שני) לבעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת, במכתב חריף מאוד ובלשון קשה מאוד, זאת בעקבות האירועים שקדמו למשחק אמש בין ב”ש לבין מכבי תל אביב.

כזכור, קודם למשחק שוער האלופה, אריאל הרוש, לא החליף את אפודת השוער שלו, שדמתה בצבעה לצבע המדים של מכבי ת”א, וזאת בהוראת הנהלת קבוצתו, ולמרות שאנשי ב”ש נתבקשו פעמים מספר על-ידי צוות השיפוט, גם מספר ימים לפני המשחק וגם ביום המשחק עצמו, צבע האפודה של הרוש לא שונה.

במכתב ששלח יו”ר המנהלת, שכותרתו: “ביזוי הכדורגל הישראלי במהלך משחקכם נגד מועדון הכדורגל מכבי תל אביב”, כלפון כתב לברקת: “אני פונה אלייך כדי להביע את האכזבה, התרעומת והצער מהתנהלותכם במשחק אמש – התנהלות אשר ביזתה את הכדורגל הישראלי על אוהדיו הרבים. החלטה תמוהה ולא ברורה הפכה יום חג לפארסה מביכה וביזתה ציבור גדול של אוהדי כדורגל, תוך שהיא מסבה נזקים אדירים לכדורגל הישראלי כולו, כמו גם לשותפיו ולתדמיתו”.

יו”ר המנהלת המשיך במתקפה נגד ברקת והבהיר שבעלי ב”ש יכולה הייתה לנקוט בדרך אחרת, ובכל זאת בחרה ללכת ראש בראש נגד האחראי על המגרש – שופט המשחק. כלפון כתב לברקת כי “מנכ”ל המנהלת, ניקולס לב, התערב באופן אישי בעניין ושוחח עמך מספר דקות לפני המועד הקבוע לפתיחת המשחק”, וכי למרות הפנייה האישית לברקת עצמה: “בחרתם לפעול כפי שפעלתם וזאת בצורה מודעת ותוך התעלמות מהוראות שופט המשחק אשר החלטותיו הן הקובעות, המחייבות והסופיות (ולכל היותר ניתן היה להעלות טענות ביחס אליהן בפני הגורמים המקצועיים לאחר המשחק)”.

לאור כל זאת הבהיר כלפון כי יהיו לכך השלכות: “לפיכך, בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי לוודא שמקרים מעין אלו לא ישנו – לא במועדון הכדורגל הפועל ב”ש ולא בכל מועדון כדורגל אחר החבר במנהלת הליגות לכדורגל. בכלל זאת הנחיתי את הגורמים המשפטיים לפנות אל התובע בדרישה למצות את הדין במקרה חמור זה”.

את המכתב חתם כלפון בפנייה אישית, ולא נעימה, אל ברקת: “צר לי על שאירוע כה חריג מעיב בצורה ניכרת על עשייתך לאורך השנים האחרונות”.

קרדיט: מנהלת הליגות בכדורגל