אבי גבאי: פתאום יש שריפות שלא קשורות לבלונים, מפתיע מאוד!

בצל השיחות על הסדרה מסתמנת מול חמאס, אתמול התרחשו 4 שריפות באזור עוטף עזה, לפי הודעת כב"ה מדובר בשריפות שלא נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה אך מאוחר יותר נחשף מסמך משטרתי בו דווח על המצאות של פתילי נפץ הדומים לאלו המחוברים לבלוני התבערה באזור בו התרחשו השריפות. בתוך כך הורה אתמול בג"ץ על מתן אישור מעבר וטיפול רפואי בישראל לנשים חולות בעלות קרבה משפחתית לראשי חמאס בניגוד לעמדת המדינה.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי שהתייחס ל"העלמות" הנתונים על שריפות שנגרמו כתוצאה מבלוני טרור:
"אני הייתי מנהל הרבה שנים, אני יודע מה זה שמלמעלה אתה לא צריך להוציא הוראה מפורשת. רוח המפקד לפעמים, יש לה משמעות יותר גדולה מהוראה מפורשת. עכשיו זה שפתאום בשבועות האחרונים יש שריפות שלא קשורות לבלוני תבערה בדרום, מפתיע מאוד. ברור שמישהו שם מתלבט אם לומר בלון תבערה או לא, אומר 'לא בלון תבערה' כי הוא יודע מה רוח המפקד הוא יודע שהממשלה לא רוצה שיגידו שיש בלוני תבערה, רוח המפקד ברורה להם. אי אפשר להאמין יותר למה שהממשלה אומרת."

כמו כן התייחס גבאי למהלך המסתמן של חברי הכנסת הערבים בו מתכננים להוביל גינוי של ישראל בעצרת האו"ם לאור חוק הלאום, לדבריו: "אני לא חושב שזו בגידה, זה מסוג ההקצנה שלא משרתת כלום, אני נגד, נגד פעילות של אזרחים ישראלים בחו"ל נגד המדינה, תתווכח בתוך מדינת ישראל. לבגידה יש משמעויות משפטיות שאני לא חושב שיש פה בגידה, בגידה זה שכשאתה מספר סודות של המדינה ועושה דברים שפוגעים במדינה ישירות. לא רואה בזה מהלך של בגידה עם כל הכבוד מזה שאיזה חבר כנסת מדבר עם איזה מישהו שאולי יהיה למדינת ישראל גינוי באום, אולי, אחרי אלפי גינויים יהיה לנו גינוי אחד. תראה באיזה דבר לא חשוב מתעסק ראש הממשלה, מתעסק השגריר באו"ם בנושאים הלא חשובים"

להאזנה לראיון המלא: