שי חג'ג': "אני לא מאמין ברגיעה הנוכחית"

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', התראיין הבוקר (שלישי) לתכניתנו 'בוקר טוב דרום'.

בפתח הדברים, שוחחנו עם חג'ג' על פרויקט הביופילטר, שהוא המתקן הגדול ביותר בארץ ובמזרח התיכון לטיהור אוויר. מהותו של הפרויקט הוא אוויר נקי יותר. מדובר בפרויקט שאינו מניב רווחים, ומטרתו היחידה היא שימור איכות הסביבה ואיכות חיי התושבים המתגוררים באזור. מדובר בפרויקט המשוכלל והמתקדם ביותר מסוגו בישראל, והוא מנטרל את כל הריחות שעשויים להיווצר במהלך העבודה, באמצעות שימוש בטכנולוגיה ביולוגית מתקדמת.

לאחר מכן, נושא ההסדרה עלה על הפרק. ראש המועצה הודה כי יש רגיעה בימים האחרונים, אך הוא אינה מאמין בה. לדבריו: "אני חושב שצריך להיות פיתרון יותר רציני וכולל. השריפות אמנם פחתו, אבל אם שר הביטחון אומר שהוא לא קשור להסדרה, וההוא אומר כן הסדרה..לא הסדרה..אז אנחנו כתושבים צריכים פיתרון. או פיתרון מדיני או פיתרון צבאי – אבל פיתרון. אף מדינה ריבונית לא הייתה מרשה לעצמה ירי טילים, עפיפונים או בלונים"

חג'ג' הבטיח כי תושבי המועצה מוכנים לתת לצבא ההגנה לישראל את כל הזמן הנדרש על מנת למצוא נוסחה שתביא לשקט באזור – בתנאי שהשקט יישמר לאורך זמן רב: "קטונתי מלתת עצות, אבל אני רוצה שקט באזור ולגדל את ילדינו בשקט. אם לא מסתייע פיתרון מדיני, שימצאו פיתרון אחר. אנחנו ניתן לצבא את כל הזמן שצריך, גם אם זה יקח הרבה זמן, אבל בתנאי שיגיעו בסופו של דבר למצב של שקט. לא יכול להיות שמדי פעם יש פה אזעקות. מדובר ברגרסיה גדולה לילדים שלנו"

לסיום, הביע חג'ג' תקווה כי שנת הלימודים במועצה תפתח כסדרה, כפי שמתוכנן נכון לשעה זו.

להאזנה לראיון המלא: