הגיע חול עד נפש

האם נשמע לכם הגיוני שבשנת 2018, אדם בן 60- תושב נתיבות המתגורר לבדו וחולה במחלות כרוניות, חי במשך חמש שנים עם ברז שבו זורם אליו חול יחד עם מי השתיה? אם תשאלו את "מי אשקלון" או את "עמיגור", כנראה שכן.

הסיפור של רחמים מימון, תושב נתיבות מתחיל לפני כחמש שנים, ב2013, כאשר לטענתו הוא הרגיש שיש לו חול בתוך מי השתיה בברז הביתי, "באו המומחים של עיריית נתיבות ובאמת בדקו את מערכת המים בבית ולקחו מספר דגימות כולל דגימות של משרד הבריאות וכל מה שהיו צריכים. אותם הממצאים נשארו אצל תאגיד "מי אשקלון", שאליו כל העיר נתיבות בעצם מחוברת מבחינת המים בבתים, ומעולם לא חזרו אליי. הגעתי למצב שהם אומרים לי שהמים תקינים ואני מנסה להוכיח להם שלא, הם אומרים תקין ושהכל בסדר ואני אומר לא תקין- ממש טלפון שבור. מי יודע מה קורה עם המבחנות שלי שנעלמות ולא חוזרות אליי? אולי במקומן שמים מים אחרים ואז אומרים שהכל תקין. אחרת אין הסבר הגיוני לכך שהם טוענים שהמים תקינים אם יש בהם חול!"

לדבריו מבדיקות שערכו "עמיגור" בנתיבות, לאחר שנעזרו בחברה פרטית, עולה כי ישנם ליקויים בדירתו של מימון, אך לדבריו "גם הם מעבירים אותי מאחד לשני ומפנים אותי שוב בחזרה ל"מי אשקלון", זה אומר לך אליו וזה אומר לך אליו. עשו ממני פינג פונג וכלום לא נפתר ולא זז. מה שקורה במקום לפתור את הבעיה זה ש"עמיגור" מחליפים לי מסנן כל פעם במקום לפתור את העניין מהשורש, ולמשל בשבוע שעבר החליפו לי מסנן. באותו מסנן הולך ומצטבר עם הזמן חול והם קונים לי כל פעם ב200 300 400 שקל ומחליפים למסנן חדש עד שהחד שיתמלא שוב בחול וחוזר חלילה.
העיקר שלא יטפלו בבעיה, רק ישימו "פלסטר"- אבל זה לא עובד ככה. אני כבר התייאשתי."

מחברת "עמיגור" נמסר בתגובה:
"נושא איכות המים איננו מצוי בידי עמיגור, אלא בידי תאגידי המים השונים.
במקרה זה- צודק הדייר בטענתו, אולם לעמיגור אין פתרון לבעיה זו.
עמיגור לא תחסוך ותמשיך להציע לדייר התקנת מסננים ככל שיידרש ובמקביל תפנה עמיגור שוב לתאגיד המים ותבקש פתרון.
באם הנושא יחייב החלפת צנרת דירתית, תישא עמיגור במלוא העלות".

נשלחה בקשה לתגובה גם לתאגיד ״מי אשקלון״,
שמצידם ביקשו "לבדוק את הנושא בצורה מקצועית וישרה, בכדי לתת תשובה עניינית ככל הניתן".

להאזנה לראיון המלא:

תמונה: מחלקת אקטואליה רדיו דרום