הרב פנדל: התקשורת לא מוכנה להכיל דעות שונות

יותר ממאה רבנים חתמו על מכתב התוקף את חברי הקהילה שמחו במהלך השבוע על אפלייתם. "הילדים יהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות", נכתב במכתב עליו חתומים רבנים בכירים.

הרבנים מהציונות הדתית יצאו בשבוע שעבר (חמישי) במכתב נגד הקהילה הגאה. במכתב מאשימים הרבנים את ארגוני הלהט"ב ב"טרור אגרסיבי" וב"שטיפת מוח תקשורתית" במטרה "להפוך את הסוטים לגיבורים". הרבנים, בהם יגאל לוינשטיין, שמואל אליהו, דב ליאור ובכירים נוספים טוענים כי הילדים שיוולדו בפונדקאות לזוגות הומואים "יהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות". את המכתב פרסמו הרבנים, ביוזמת ארגון רבני דרך אמונה, נאמני הרבנות הראשית ומרכז ליב"ה , כגיבוי למתקפה נגד רב העיר ירושלים אריה שטרן, לאחר שבתחילת השבוע פרסם תאגיד השידור הציבורי "כאן" הקלטה מדבריו של שטרן, במהלכה יצא נגד הקהילה הגאה.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר אפיקי דעת בשדרות, שביקש לגבות את מכתב הרבנים ואת הרב שטרן, לדבריו: "אנחנו צריכים לכבד את כולם, ודאי את רבנינו שמייצגים את תורת ישראל והאטימות והחוסר הכלה ואני בראש ובראשונה מדבר נגד התקשורת, שהיא לא מוכנה להכיל דעות שהן לא בדיור באג'נדה שלהם"
כשנשאל איך יתמודד עם מצב שאחד מהחניכים במכינה בה הוא עומד בראש יצהיר כי הוא נמנה על הקהילה הגאה טען: "אנחנו נקבל אותו בהרבה אהבה והרבה הכלה, מנסים לעזור לו וגם לראות שאם אפשר לטפל בדבר הזה, והוא כן יכול לראות איך הוא בונה בית בישראל כמנהג כל הדורות, אבל בוודאי לא ירגיש שכולם נגדו ואנחנו רואים את זה כבעיה שאפשר לפתור; זו בעיה מכיוון שזה איסור תורה ואפשר לפתור את הדבר".

להאזנה לראיון המלא: