ט"ו באב- חג האהבה ואהבת חינם

ביהדות, ט"וּ באב מצוין כיום מועד של שמחה בסימן של פיוס ואהבה בעם ישראל. המשנה מתארת את ט"ו באב בארץ ישראל בימי קדם כיום שבו היו לובשים בגדים לבנים שאולים כדי שלא יהיה ניכר למי אין בגד, והנשים היו יוצאות לרקוד בכרמים לשם שידוכים. תאריך זה בולט במיוחד לאור דברי המשנה: "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים".
כל חגי ישראל מציינים את ההישרדות שלנו מול אויבינו, אולם חג אחד מציין משהו אחר: יום של פיוס ואהבה. מה המקור של ט"ו באב, מהן המשמעויות הרוחניות שלו ומדוע יש סיכוי טוב למצוא אהבה ביום זה?
ט"ו באב אינו תאריך מקרי, על פי לוח הירח, תאריך ט"ו בחודש אב הוא תאריך של ירח מלא שבימי עבר נקשר עם פריון. רבי חיים ויטאל מלמד על הכוחות המיוחדים הפועלים ביום זה. לדבריו, כוחות זכריים ונקביים ביום זה נמצאים במלוא הדרם ועוצמתם ומדגישים את הזיווג הרוחני והגשמי שבין עולמות עליונים לעולם הזה.
בט"ו באב חשוב גם להתייחס למצווה החשובה מכולן –"ואהבת לרעך" אשר מקבלת ביטוי ומשנה תוקף דווקא ביום זה. חכמת הקבלה מלמדת כי הבורא אינו ישות ממשית והוא אינו חלק ממשחק החיים. הוא היוצר אותם מתחילתם ועד סופם ואם נרצה להתחבר אליו ואל השפע היוצא ממנו, נצטרך להתאמץ ולהידמות לתכונותיו שהן אהבה, חמלה ורחמים. מכאן, עלינו להשתית את יחסינו עם הזולת על בסיס תכונות אלו, ורק אז כאשר נלמד לאהוב אהבת חינם, נוכל לאהוב ולהוקיר את הבורא ולקיים את מצוות "ואהבת את ה' אלוקיך". כאשר נצא מהטבע האנוכי שלנו, נוכל להתחבר לטבעו האינסופי של הבורא, וכאשר נצא מאהבה עצמית לאהבת הזולת נוכל לקבל את כל משאלות הלב – אהבה, הצלחה, אושר וחיי שלווה.

עדיין לא תכננתם משהו לאהוב שלכם? אין בעיה! הכנו לכם רשימה של פעילויות רומנטיות לכבוד ט"ו באב:

לרומנטיים- מי לא אוהב לאכול? רק אתם באמת מכירים את בן הזוג שלכם ומה הוא אוהב לאכול.. אז מה יותר כיף מלהכין ארוחה רומנטית לשניים עם המאכלים האהובים עליכם? אפשר לפרוס מחצלת בסלון ולעשות פיקניק ביתי רומנטי במיוחד.

להרפתקאנים – תכנון טיול בטבע כולל לינה באוהל בחוץ, מסלול אטרקטיבי בנחל מים זורם, צפייה בכוכבים מחובקים יחדיו. מי צריך יותר מזה? רק אל תשכחו נוגד יתושים, קיץ בכל זאת.

למפונקים- ספא מפנק במיוחד עם עיסוי זוגי וארוחת בוקר שווה יעשה את העבודה.. לפנק לפנק לפנק.

לפואטיים- אתם מסתכלים על בן הזוג שלכם והוא נראה לכם כמו יצירת מופת שמימית? לדעתכם האהבה ביניכם זורמת כמו נחל? כנראה שאתם צריכים דף ועט ולבטא את הרגשות שלכם שתגרמו לבן או בת הזוג שלכם לדמוע מאושר. שיר מרגש שנכתב במיוחד עבורם ואתם מסודרים.

למפנקים- מתנות זה תמיד כיף. פרחים, שוקולדים או תכשיט קטן תמיד יעלו את החיוך הנכון. רק לא לשכוח פתק החלפה! קרה לטובים ביותר..

ליצירתיים- משחק משעשע שתרכיבו בעצמכם שבסופו המנצח מקבל פרס מפנק. תפתחו את הראש, תהיו יצירתיים! לאהובים שלכם מגיע הטוב ביותר.

לעצלנים- אם שניכם אנשים של בית ואין לכם כוח אחרי יום עבודה מפרך להתחיל להשקיע, גם להזמין סרט ופיצה הביתה זה בסדר, רק תנסו שלא להירדם!