מונדיאל 2018 – לקראת הגמר הגדול!

היום זה קורה! גמר מונדיאל 2018 יוצא לדרך ובסופו נדע מי היא אלופת העולם- צרפת או קרואטיה

יהלי אוזן

צרפת או קרואטיה – אחת מהן תהיה אלופת העולם בסוף היום! היום הגיע הרגע לו חיכו אלפי אוהדי הכדורגל מכל העולם- גמר מונדיאל 2018, אירוע השיא של החודש האחרון בכדורגל העולמי. רק נבחרת אחת תוכל להיות המנצחת הגדולה ותזכה להניף את הגביע הנחשק! מי זו תהיה? בואו להתכונן איתנו למשחק הכי גדול שיש!

גמר המונדיאל: צרפת נגד קרואטיה, יום ראשון ה-15/07/18, 18:00
נבחרת צרפת נראית מצוין במשחקיה האחרונים בשלבי הנוקאאוט, למרות שלא הרשימה בתחילת הטורניר. אחרי שרשמה ניצחונות על ארגנטינה, אורוגוואי ובלגיה בדרך לגמר, אין מישהו שיכול להגיד שהיא לא ראויה להיות שם. שחקנים כמו גריזמן, אמבפה, פוגבה, ז'ירו, קנטה ומטווידי מספקים הרבה עומק ואיכויות לאורך כל המגרש, איכויות ששוות גמר. הטורניר הולך נהדר עד כה לצרפתים, עם 5 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת (במשחק חסר חשיבות מול דנמרק אחרי שהבטיחה כבר עלייה), כשהיא מצליחה להבקיע 10 שערים וסופגת 4. ראוי לציין כי בשני משחקי הנוקאאוט האחרונים הצרפתים שומרים על רשת נקייה ומציגים הגנה יציבה עם וארן ואומטיטי כבלמים. צרפת לא הפסידה כלל בעשרת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. ההפסד האחרון שלה היה בחודש מרץ לנבחרת קולומביה במסגרת ידידות. זוהי הפעם השלישית שהנבחרת תגיע למעמד הגמר. לפני 20 שנה ב-1998 זה נגמר עם זכייה היסטורית, ובשנת 2006 הם סיימו במקום השני. המאמן המנוסה דידייה דשאן לא ירצה לוותר על התואר וינסה להשלים את ההישג של זכייה בגביע גם כשחקן וגם כמאמן.

הקרואטים נכנסו ללב של כולנו, עם ההתלהבות וכוח הרצון הבלתי נגמרים שלהם. המידה השנייה הכי קטנה שהתמודדה בטורניר הזה, עם רק 4.5 מיליון תושבים, הצליחה לעשות היסטוריה ולהעפיל לגמר המונדיאל לראשונה בהיסטוריה. הקרואטים פתחו את הטורניר מצוין עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. דווקא בשלבי הנוקאאוט הם יתקשו יותר עם 3 הארכות רצופות! הנבחרת ששיחקה הכי הרבה דקות עד כה (360 דקות בשבועיים). מול דנמרק ורוסיה 120 הדקות נגמרו בתיקו והקרואטים הראו הרבה אופי עם ניצחונות בפנדלים. מול אנגליה, בשלב חצי הגמר, זה נגמר בשער ניצחון של מריו מנדז'וקיץ' ו-2:1 ענק לקרואטיה. כולם דיברו על עייפות של השחקנים, שהם נופלים מהרגליים, אבל פעם אחר פעם החבורה המצוינת של דליץ' הוכיחה שהיא כאן כדי לנצח. הקישור של קרואטיה, בהנהגתו של הקפטן לוקה מודריץ', יצטרך להיות מביטבו כדי להתמודד מול צרפת. אבל ראינו שהם לא מוותרים עד השנייה האחרונה. הקרואטים כבשו כבר 12 שערים בטורניר וספגו 5. בעשרת המשחקים האחרונים הם עומדים על 6 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים.

הפעם היחידה בה נפגשו שתי הקבוצות בטורניר המונדיאל הייתה בשלב חצי הגמר של הטורניר, אז צרפת ניצחה 2:1 את קרואטיה. הן נפגשו בסך הכל 5 פעמים לאורך ההיסטוריה כשקרואטיה עדיין לא הצליחה לנצח את צרפת. המאזן עומד על 3 ניצחונות לצרפתים ו-2 תוצאות תיקו. הפעם האחרונה בה הן נפגשו היה במשחק ידידות בשנת 2011, אז זה נגמר ב-0:0. נותר רק לקוות שהמשחק היום לא ייגמר ללא שערים בכלל ב-120 דקות. ככה או ככה, צפוי לנו משחק מרתק מלא אופי ומלחמה של שתי הקבוצות על התואר הגדול ביותר, תואר אלופת העולם!