מונדיאל 2018 – מסכמים את שלב חצי הגמר

שלב חצי הגמר של מונדיאל 2018 הגיע לסיומו אחרי ניצחון ענק של קרואטיה על אנגליה. כל הפרטים בכתבה

יהלי אוזן

צרפת או קרואטיה – אחת מהן תהיה אלופת העולם ביום ראשון הקרוב! אחרי שנגמרו שני משחקי חצי הגמר גילינו את זהות העולות ואת זהות הנאבקות על המקום השלישי והרביעי. צרפת וקרואטיה יאבקו על התואר, בלגיה ואנגליה יסתפקו במשחק הניחומים. חודש של משחקים מגיע לסיומו.

מה היה אתמול?
אנגליה נגד קרואטיה
נבחרת אנגליה הגיעה למשחק הזה עם הרבה ציפייה ואמונה, וגם פתחה טוב את המשחק. שער של טריפייר בבעיטה חופשית מושלמת, העלה את האנגלים ל-1:0 כבר אחרי 5 דקות. ובמחצית הראשונה האנגלים שלטו במשחק והגיעו למצבים, נראה יה שהעייפות של קרואטיה תכריע את המשחק. אבל הקרואטים עלו למחצית השנייה עם המון כוח, עוצמה ואגרסיביות. הם יזמו וניסו להשיג את השער המצמק שגם הגיע. 90 הדקות הסתיימו ב-1:1 והמשחק הלך להארכה. רוב המשחק היה כעת בשליטה של קרואטיה, כשאנגליה מרבה לעשות טעויות, לאבד כדורים ובעיקר להיות בפאניקה. בסופו של דבר זה גם עלה לה בשער. מנדז'וקיץ' קיבל את הכדור ברחבה ולא התבלבל, הוא קבע 2:1 שזו גם הייתה תוצאת הסיום שהעלתה את קרואטיה בפעם הראשונה בהיסטוריה (!) לגמר גביע העולם.

בלגיה נגד אנגליה, יום שבת ה-14.07.18, 17:00
ההפסד לצרפת בחצי הגמר היה כואב מאוד לבלגים. עד אותו משחק הם שמרו על מאזן מושלם של חמישה ניצחונות בחמישה משחקים. זה היה סך הכל ההפסד השני של בלגיה ב-25 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, נתון מדהים ומרשים, אבל עדיין לא עזר לה להגיע לגמר. כעת הבלגים יצטרכו להתמודד מול נבחרת אנגליה, מולה כבר נפגשו במשחק השלישי של שלב הבתים וגם ניצחו 1:0.

גם אנגליה קיבלה מכה כואבת כשהפסידה בהארכה לנבחרת קרואטיה בחצי הגמר. אחרי שחלום הגביע התרחק מהאנגלים, נותרה להם רק ההתמודדות מול בלגיה על המקום השלישי. בטורניר האנגלים ניצחו שלושה משחקים, סיימו בשמינית בתיקו וניצחו בפנדלים, והפסידו שני משחקים. אחד מהם היה לבלגיה, אותם כבר פגשו כאמור בשלב הבתים. צפוי לנו משחק מעניין, בעיקר אם הארי קיין החלוץ של אנגליה ינסה להגדיל את מאזן השערים שלו בדרך להיות מלך שערי הטורניר.

אז כן, אמנם שתי הקבוצות נפגשו רק לפני שבועיים במשחק השלישי של שלב הבתים אז בלגיה ניצחה 1:0. אבל אלו היו הרכבים משניים של שתי הקבוצות שניסו לשמור כוחות לשלבי הנוקאאוט. הפעם, אם תשאלו אותי, נראה את שני ההרכבים החזקים ביותר, כי אף אחת מהן לא רוצה להיות מובסת שוב. עם המפגש במונדיאל הנוכחי, השתיים נפגשו סך הכל 3 פעמים במסגרת הטורניר. בשנת 1954 זה נגמר ב-4:4 משוגע, בשנת 1990 זה נגמר בניצחון 1:0 לאנגליה, ועכשיו נגמר ב-1:0 לבלגיה. סך הכל שתיהן כבשו 5 שערים האחת נגד השנייה וכל אחת מהן עם ניצחון. לאורך ההיסטוריה, היו להן הרבה יותר מפגשים עם 22 כאלה. במפגשים בכל המסגרות (מרביתם משחקי ידידות) יש יתרון ברור לאנגלים, עם 15 ניצחונות, רק 3 ניצחונות לבלגים ו-4 משחקים הסתיימו בשוויון. למרות שהמשחק נראה חסר חשיבות על הנייר, זה לא הגמר הגדול, אבל עדיין מדובר פה ביוקרה, מעמד ומלכות השערים שעל הפרק.

גמר המונדיאל: צרפת נגד קרואטיה, יום ראשון ה-15/07/18, 18:00.