הערב: מחאת טרור העפיפונים עולה שלב

החל מהשעה 19:00 יתאספו עשרות אזרחים בצומת ניר עם במטרה לקרוא לראשי המדינה: "די לטרור העפיפונים". ההפגנה היא יוזמה של שני תושבים, כלל לא מעוטף עזה, שהחליטו שנמאס להם מכך שהסחבת בטיפול התופעה מתמשכת ואנחנו נמצאים כבר מעל ל-100 ימים במציאות שבה בכל יום מוצתות כ-25 שרפות שהורסות את השדות החקלאים.

בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, שלא יגיע הערב להפגנה. לטענתו, מטרת ההפגנה היא ללחוץ על הממשלה לצאת למבצע צבאי ברצועת עזה וזה אינו הפתרון הראוי. עוד אמר שוסטר: "כל צעד צריך להיות מתואם עם המטרה. אם המטרה היא לייצר פעילות צבאית ברצועת עזה, אני לא שם. אני לא חושב שיש הגיון להתחיל מלחמה כדי שבסיומה נעמוד בדיוק באותו מצב (שבו אנו עומדים היום). מה שצריך לעשות זה מה שאמר ראש הממשלה שהוא עושה בסוף צוק איתן, ולגייס את כל המשאבים האסטרטגיים והדיפלומטיים". שוסטר לא חזר בו מדבריו שאמר ברדיו 101.5FM לפני כחודש ("אם שני מיליון ישראלים היו במציאות הזו (של כביכול מצור כפי שחווים ברצועת עזה), אני מניח שהם היו פועלים באופן דומה".

בתגובה לדבריו, ענתה אחת ממשתפות האירוע, יפעת בן שושן, שהאירוע כלל וכלל לא מכוון ללחוץ על הממשלה להיכנס לרצועת עזה. בן שושן אמרה: "המחאה של הערב לא קוראת להכניס אוגדות לרצועת עזה. כבר 100 ימים שהכל נשרף, וכל הגורמים חיים בשטח הזה. אנחנו באים להגיד חבר'ה, אנחנו כאן! תסתכלו לנו בעיניים. זה לא יכול להיות שראש הממשלה שלנו לא בא לכאן. זה משהו שלא מקובל עלינו"

צוות 'רדיו דרום' יהיה בהפגנה ויעדכן מהשטח דרך הרשתות החברתיות.

להאזנה לראיונות המלאים:

קרדיט: יהודה פרץ