מונדיאל 2018 – מסכמים את שלב רבע הגמר

שלב רבע הגמר מאחורינו וזהות 4 הגדולות כבר ידועה. מי הנבחרות שממשיכות להיאבק על תואר אלופת העולם במונדיאל 2018 ומי הלכה הביתה? כל העדכונים- כאן אצלנו בפורטל רדיו דרום!

יהלי אוזן

סיכום שלב רבע הגמר:
אורוגוואי נגד צרפת
לא ציפינו שהאורוגוואים יעשו חיים קלים לחבורה של דידייה דשאן במשחק הזה, אחרי שכל כך הרשימו לאורך הטורניר. אך חסרונו של החלוץ אדינסון קבאני הורגש לאורך כל המשחק, ואורוגוואי פשוט לא הצליחה למצוא פתרונות ולאיים על השער בצורה משמעותית. הצרפתים הצליחו להבקיע פעמיים, עם בישול ושער של אנטואן גריזמן, וטעות קשה של השוער מוסלרה, והמשחק נגמר בתוצאה 2:0 לצרפת. למרות כל התשוקה והרצון של השחקנים הדרום אמריקאים, מול היכולות של הצרפתים זה פשוט לא הספיק.

ברזיל נגד בלגיה
המשחק הכי גדול של שלב רבע הגמר. שתי נבחרות ענקיות עם הרבה כישרון שרצו ללכת עד הסוף. עמידה טקטית מצוינת והכנה נכונה למשחק יצרו לחץ של הבלגים על ברזיל שלעיתים התקשתה להניע כדור בצורה מסודרת. כדור קרן של הבלגים הוביל לטעות של פרננדיניו שכבש שער עצמי. אם זה לא הספיק, התקפה מתפרצת של הבלגים הובילה לשער נפלא של קווין דה בריינה עם בעיטה מרחוק והתוצאה כבר הייתה 2:0 במחצית. אמנם במחיצת השנייה הברזילאים הרשימו ושיחקו כדורגל נפלא, אבל יום טוב של טיבו קורטואה בשער וחוסר מזל לא היו לטובתה. אוגוסטו עוד הצליח לצמק בנגיחה אבל ברזיל לא הצליחה להשיג את שער השוויון המיוחל. המשחק נגמר ב-2:1 ענק לבלגיה שעלתה לחצי הגמר, שם תפגוש את צרפת.

שבדיה נגד אנגליה
נראה היה כי זה הצ'אנס של האנגלים לעשות היסטוריה ולהתקדם לשלב חצי הגמר אחרי 28 שנים. אבל מול שבדיה המפתיעה זה לא היה אמור להיות משחק פשוט. ובכל זאת, האנגלים הגיעו מוכנים, מסודרים והציגו עליונות לאורך כל שלבי המשחק. השבדים כמעט ולא איימו על השער של פיקפורד, וגם כשכבר כן עשו זאת, השוער המצוין הדף כל סכנה. היו אלה הבלם מגוויר והקשר דלה עלי שכבשו שערים יפים בנגיחה והביאו לאנגליה את הניצחון החשוב 2:0, ניצחון נפלא שהעניק לה מקום של כבוד בשלב חצי הגמר של המונדיאל.

רוסיה נגד קרואטיה
על הנייר קרואטיה הייתה הפייבוריטית לניצחון ועלייה לשלב הבא. היא שיחקה נהדר עד עכשיו עם ניצחונות מרשימים בשלב הבתים. יחד עם זאת, כבר ראינו בשמינית הגמר שהקרואטים התקשו מול דנמרק והרוסים הציגו יכולות לחימה במשחקים שלהם. ואכן, קיבלנו משחק שכולו מלחמה. תחילת הרוסים עלו ליתרון אך הקוראטים השוו במהירות. המשחק הלך להארכה אחרי שנגמר בשוויוון ב-90 דקות. שתי הקבוצות כבר שיחקו 120 דקות בשלב שמינית הגמר ולכן נראו עייפים, אך אף אחת לא רצתה לוותר. קרואטיה כבשה שער יתרון נהדר בהארכה ונראה היה שהיא בדרך הבטוחה לשלב הבא. אבל הרוסים לא אמרו את המילה האחרונה, ועם הדחיפה של הקהל הביתי הנפלא, הצליחו להשוות דקות אחדות לפני שריקת הסיום, 120 הדקות הסתיימו ב-2:2. המשחק הלך לדו קרב פנדלים, ובו ניצחה קרואטיה 4:3 ועלתה לשלב חצי הגמר הנחשק, בו תפגוש את אנגליה.

צרפת נגד בלגיה. אנגליה נגד קרואטיה. מעכשיו, מתחרות על התואר הגדול רק נבחרות אירופאיות ובעוד שבוע בדיוק נדע מי מבין ארבע הגדולות תהיה אלופת העולם!