משבר לא כשר: משבר משגיחי הכשרות

הרפורמה בכשרות: בעקבות כוונת משרד האוצר להעסיק כ-4,000 משגיחי הכשרות באמצעות חברות כוח אדם הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה. המשגיחים דורשים- העסקה ישירה כמו שאר פקחי משרדי הממשלה, ולא- ישביתו את שירותי הדת בישראל בתוך שבועיים

ההסתדרות הכריזה ביום חמישי (5.7.18) על סכסוך עבודה בשירותי הדת שיכנס לתוקף תוך 14 יום אם לא ייעתר האוצר להקמת תאגיד ממשלתי להעסקת משגיחי הכשרות כחלופה ממשלתית להעסקה המתוכננת כעת דרך חברות כוח אדם פרטיות דבר שעשוי להביא ליוקר המחיה לצרכן בכדי לממן רווחי החברות הפרטיות, בהודעה שפרסמו האגף לאיגוד מקצועי והחטיבה הדתית בהסתדרות מודיעה האחרונה על שביתה כוללת בשירותי הדת של במדינת ישראל. כולל שירותי ההשגחה במסעדות ובתי אוכל, רישום נישואין וכד'.
כזכור, קבע בג"ץ כי יש לנתק את העסקתם הישירה של משגיחי הכשרות דרך העסקים המושגחים. וכי העסקה צריכה להיות דרך גורם שלישי, אך בעוד שמשגיחי הכשרות דורשים העסקה דרך תאגיד ממשלתי בחרו באוצר לאלץ את הרבנות הראשית ללכת לכיוון של העברת 4.000 עובדים במשק להעסקה תחת חברות כוח אדם. ההסתדרות שבה ומבהירה כי הדבר סותר את מדיניותה המתנגדת נחרצות להעסקת עובדים בשיטת עובדי קבלן.
בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם רז נדיב, משגיח כשרות ותושב העיר באר שבע. לדבריו, המהלך יוביל לכך שאלפי משפחות ירדו אל מתחת לקו העוני. האזינו לראיון המלא:

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: "מועצת הרבנות הראשית רואה בהפעלת מערך הכשרות על ידי המועצות הדתיות כחלופה הנכונה על כן, עד לכתיבת המכרז לחברות כוח אדם והפעלתו ייעשה מאמץ על ידי הרבנים הראשיים וחברי המועצה לפנות למשרד האוצר ולקבל את אישור להפעלת המערך על ידי המועצות הדתיות. במידה ותאושר הפעלת המערך על ידי המועצות הדתיות, ההחלטה לגבי חברות כוח אדם תתבטל."
המשרד לשירותי דת ומשרד האוצר נמנעו מלהגיב