איך תאגיד המים בבאר שבע מוציא חשבוניות לתשלום על חריגה של 4,700 אחוזים מהצריכה הממוצעת, לדירה שבכלל עמדה ריקה במשך כשנתיים?
ויקטור שטיינברג, אמן ומעצב בתים נשוי ומתגורר בטאיוון קיבל בחודש מרץ הודעה מחברו, שנרשמה חריגה של 4700% בחשבון המים על דירתו, הריקה, ברחוב רמב"ם בבאר שבע. כשראה את החריגה תאר לעצמו שמדובר בנזילה והצפה ובנזק של אלפי שקלים לשכנים. במכתב ששלחו מתאגיד המים לא צויין חוב אלא החריגה באחוזים. הוא עלה לטיסה חזרה ארצה, רק כדי לגלות שמדובר בסכום קטן של 1300 ₪. לטענתו, עד כה, הוציא קרוב ל-10 אלף דולר על טיסה שהייה בארץ וכסף שהפסיד בגלל הריחוק מטאיוון.
בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם ויקטור, שצפוי לשוב בימים הקרובים לביתו בטאיוואן. האזינו לראיון המלא:
תגובת תאגיד מי שבע: "בבדיקה שערכנו נמצא כי התאגיד פעל למתן התייחסות מלאה ומקצועית לכלל פניות הצרכן, לרבות פנייתו האחרונה בנושא הצריכה החריגה שנרשמה בצריכות המים בחודשים ינואר-מרץ 2018 בנכס המצוי ברח' רמב"ם 54/6. הצרכן פנה לתאגיד בתאריך 11.04.18 בבקשה לבחון עניין זה שכן לטענתו הנכס לא מאוכלס. מיד עם פנייתו של הצרכן פעל התאגיד לשליחת איש שטח לנכס וזאת כבר למחרת הפנייה, וזה שלל קיומו של חיבור לא חוקי או הצלבה בין מדים בנכס. כמו כן, במסגרת בדיקה זו ציין המפקח כי בנכס קיימת צנרת פרטית חדשה וכי נראה כי זו הוחלפה לאחרונה, וכי ייתכן כי יש קשר בין החלפת הצנרת לארוע נזילה שייתכן והתרחש בנכס. הצרכן מנגד טען כי לא ביצע החלפת צנרת בנכס, טענה שאינה עולה בקנה אחד עם הממצאים בשטח. ביום 29.05.18 שוחחה עם הלקוח נציגת שירות לקוחות מטעם התאגיד והסבירה את הדברים כאמור לצרכן ואף הציעה לאור השגתו לשלוח את מד המים המשויך לנכס למבדקה חיצונית מוסמכת לבחינת תקינותו. הצרכן הביע התנגדות מסיבות השמורות עימו.
לעניין פניית הלקוח למשטרה – אין בסמכות התאגיד להתייחס לנושא.
ביום 20.6.18 קיבל התאגיד את פניית משרד מבקר המדינה בבקשה לערוך בירור בנושא ובימים אלו מגבש את התייחסותו למבקר ברוח הדברים כאמור.
נציגי ״מי שבע״ זמינים עבור הלקוח ויספקו את ההסברים פעם נוספת במידת הצורך, על מנת לסייע לו למצוא פתרון."
תגובת משטרת ישראל: "מדובר בחילוקי דעות בין המתלונן לתאגיד המים המקומי, ועפ"י החומרים שהוצגו למשטרת ישראל אין מדובר באירוע הנתון לתחום סמכותה".