מונדיאל 2018 – כל העדכונים לקראת הסיבוב האחרון של שלב הבתים

סיימנו את שני המחזורים הראשונים של שלב הבתים והיום עתיד להיפתח הסיבוב האחרון בשלב הזה. מי הנבחרות שכבר עלו לשמינית הגמר ומי הולכות להילחם על הכל במשחק השלישי והמכריע? כל העדכונים- כאן אצלנו בפורטל רדיו דרום!

יהלי אוזן

אחרי שהסתיימו שני משחקים בלבד בשלב הבתים, ישנן שש נבחרות שהבטיחו את מקומן בשלב הבא והן: רוסיה, אורוגוואי, צרפת, קרואטיה, בלגיה ואנגליה. יש עוד 10 מקומות פנויים בשמינית הגמר והכל יכול לקרות במחזור האחרון.

בית א'
כאמור, נבחרות רוסיה ואורוגוואי כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא, השאלה רק מאיזה מקום תעלה כל אחת. היום (יום שני) הן ייפגשו למפגש ישיר שייקבע את המיקום של כל אחת מהן, אשר ישפיע על זהות הנבחרת מולה הן תתמודדנה בשמינית. גם מצרים וערב הסעודית ייפגשו היום, למשחק על כבוד בלבד.

בית ב'
נכון לעכשיו ספרד ופורטוגל מובילות את הבית עם 4 נקודות כל אחת, אך נבחרת איראן ממש מאחוריהן עם 3 נקודות וניצחון שלה היום על פורטוגל יעלה אותה לשלב הבא. לספרד מספיק תיקו או ניצחון מול מרוקו בכדי לעלות וכנ"ל לגבי פורטוגל. מרוקו שנמצאת במקום האחרון בבית עם אפס נקודות, כבר איבדה סיכוי לעלות.

בית ג'
צרפת כבר הבטיחה את העלייה שלה עם 6 נקודות בשני משחקים. מי שעוד נאבקות מולה על הכרטיס השני לשמינית הן דנמרק ואוסטרליה. דנמרק עם יתרון כמובן, כשיש לה 4 נקודות ותיקו יספיק לה. במידה ואוסטרליה לא מנצחת את פרו גם עם הפסד הדנים יוכלו לעלות. האוסטרלים, עם נקודה בלבד, חייבים לנצח ולקוות שדנמרק תפסיד כדי לעלות. פרו, עם אפס נקודות, כבר איבדה סיכוי.

בית ד'
אחד הבתים המעניינים ביותר בטורניר. קרואטיה המצוינת הבטיחה את העלייה לשלב הבא עם 6 נקודות. כרגע ניגריה מאחוריה עם 3 נקודות ואז איסלנד וארגנטינה, כל אחת עם נקודה. הבית פתוח לגמרי וכל אחת מהשלושה יכולה לעלות גם כן. ארגנטינה חייבת לנצח את ניגריה כדי לעלות והיא תלויה גם במשחק שיתקיים בין קרואטיה לאיסלנד- אם איסלנד תפסיד ארגנטינה תעלה. אך במידה והאיסלנדים ינצחו הפרש השערים של השתיים יקבע, כיוון שיהיה שוויון נקודות ביניהן. אם ניגריה ינצחו את ארגנטינה הם יהיו אלו שיעלו לשלב הבא כמובן. במידה והמשחק הזה יסתיים בתיקו ואיסלנד ינצחו, שוב נגיע למצב של שוויון נקודות והפרש השערים ייקבע בין איסלנד לניגריה. אחד הבתים המורכבים והמסקרנים ביותר, ביום חמישי נגלה האם מסי וחבריו יצליחו להשכיח את התבוסה לקרואטיה ולהציל משהו מהקמפיין הזה.

בית ה'
גם בית מעניין במיוחד כשהכל כמעט פתוח. נבחרת קוסטה ריקה כבר הודחה עם אפס נקודות, מה שאומר שהמאבק הוא בין ברזיל, שוויץ וסרביה. ברזיל ושוויץ כל אחת עם 4 נקודות וסרביה עם 3. ברזיל צריכה לנצח את סרביה כדי להבטיח את העלייה, ואם גם שוויץ תנצח, הפרש השערים הוא מה שייקבע. גם תיקו יספיק לברזילאים לעלות, ובמצב כזה שוויץ תודח רק אם תפסיד לקוסטה ריקה. מנגד, אם סרביה תנצח את ברזיל היא תבטיח את המקום בשמינית הגמר, ותיקו של שוויץ יוביל להדחה של ברזיל ועלייה של שוויץ.

בית ו'
זהו הבית של אלופת העולם המכהנת גרמניה. בראש הבית נכון לעכשיו נמצאת מקסיקו עם 6 נקודות, אחריה יש את גרמניה ושבדיה עם 3 נקודות כל אחת, ודרום קוריאה עם 0 נקודות, שעדיין יכולה למצוא את עצמה בשלב הבא. שימו לב: למקסיקו מספיק תיקו מול שבדיה כדי לעלות, וכמובן גם ניצחון יעלה אותה. אם המקסיקנים יפסידו הם חייבים שגם גרמניה לא תנצח. יכול להיות מצב בבית בו שלוש הקבוצות הראשונות יהיו עם 6 נקודות והפרש שערים זהה ואז ההכרעה תהיה לפי הפרש השערים הפנימי ביניהן. אלופת העולם, שהתקשתה מאוד בשני המשחקים הראשונים תעלה עם ניצחון, ותיקו יעלה אותה רק אם שבדיה לא תנצח את המקסיקנים. שבדיה גם היא חייבת ניצחון כדי לעלות אבל תלויה בהפסד של גרמניה לדרום קוריאה. המצב ההזוי ביותר הוא עלייה של דרום קוריאה, שכאמור, עם אפס נקודות כרגע. אם היא תנצח את גרמניה ומקסיקו תנצח את שבדיה היא תהיה עם אותן נקודות כמו שבדיה וגרמניה. במצב כזה אם כולן עם מאזן שערים זהה, כמות הכרטיסים הצהובים/אדומים הוא שיכריע. נשמע הזוי, אך הכל יכול לקרות.

בית ז'
בית שכבר הוכרע, כשאנגליה ובלגיה הבטיחו את מקומן בשמינית הגמר, ואילו טוניסיה ופנמה סיימו את דרכן בטורניר. נכון לעכשיו שתי הראשונות, אנגליה ובלגיה, עם אותן נקודות והפרש שערים זהה. לכן, המפגש ביניהן במחזור האחרון הופך למאבק על ראשות הבית. במידה והמשחק ייגמר בתיקו, לאנגליה יתרון בגלל כמות הכרטיסים הצהובים/אדומים, אך הכל עוד יכול להשתנות. טוניסיה ופנמה ישחקו רק בשביל הכבוד והחוויה.

בית ח'
אחד הבתים המפתיעים בטורניר עד כה. יפן וסנגל, שנחשבו לאנדרדוג מובהק, נמצאות בראשות הבית עם 4 נקודות כל אחת. אחריהם נמצאת קולומביה עם 3 נקודות ופולין עם אפס נקודות כבר הודחה. יפן חייבת ניצחון או תיקו מול פולין כדי לעלות. אם תפסיד היא יכולה לעלות בתנאי שקולומביה תפסיד גם היא לסנגל. הסנגלים המלהיבים זקוקים גם הם לתיקו או ניצחון כדי לעלות, אך מול קולומביה זה בוודאי לא יהיה פשוט. הפסד יספיק לה בתנאי שיפן תפסיד לפולין בהפרש גבוה יותר. קולומביה, שפירקה אתמול את פולין עם 3:0 מנצח, חייבת ניצחון על סנגל. תיקו יספיק לה רק במידה ויפן תפסיד לפולנים, שכבר אין להם על מה לשחק.

היום (יום שני) צפויים להתקיים ארבעה משחקים, של בתים א' וב'. משחק בין רוסיה לאורוגוואי על ראשות הבית, משחק בין ערב הסעודית למצרים, משחק בין פורטוגל לאיראן ומשחק בין ספרד למרוקו. במונדיאל הזה, הכל יכול לקרות! תישארו מעודכנים.