מונדיאל 2018 – כל העידכונים

אחרי יריית הפתיחה של הגביע העולמי ביום חמישי, יצאנו לדרך עם רצף משחקים מעולים לאורך כל סוף השבוע. חלקם סיפקו לנו שיאים ושערים וחלקם היו מעט מאכזבים. כל העדכונים- כאן אצלנו בפורטל רדיו דרום!

יהלי אוזן

בית א'
במשחק הפתיחה בין רוסיה לערב הסעודית קיבלנו הצגה של הרוסים, עם 5:0 מוחץ. עם כל הציפיות מהנבחרות הערביות לקראת המונדיאל, הגיעה רוסיה וניפצה אותן והשיגה ניצחון חשוב ביותר במשחק הראשון בבית. בטורניר הזה גם הפרש השערים הוא משמעותי ולכן תוצאה כזו גבוהה עתידה להתברר כחיונית עבור המשך הדרך של הרוסים. במשחק השני של הבית אורוגוואי התקשתה מול מצרים הטקטית, אך בסופו של דבר הצליחה הקבוצה הדרום אמריקאית להשיג ניצחון של 1:0 משער בדקה ה-90. בינתיים במצב הטבלה, רוסיה ואורוגוואי מובלות ואחריהן מצרים וערב הסעודית.

בית ב'
הבית נפתח במשחק מסקרן בין מרוקו לאיראן, שתי הקבוצות החלשות בבית על הנייר. המרוקאים אמנם שלטו כל המשחק, אך בסופו של דבר גול עצמי אומלל בתוספת הזמן קבע 1:0 לאיראן שרשמה ניצחון חשוב מאוד. אבל המשחק הלוהט היה ללא ספק במפגש בין ספרד לפורטוגל, ואיזה מפגש זה היה. שתי הענקיות מאירופה נפגשו לקרב ישיר על ראשות הבית. המשחק הסתיים בתיקו 3:3 משוגע, כשרונאלדו מככב על ההצגה על שלושער מנצח. הספרדים הצליחו לחזור למשחק פעמיים, אך רונאלדו נעץ את הכדור השלישי ברשת בבעיטה חופשית מושלמת וקבע חלוקת נקודות. שתי הקבוצות יצטרכו להשלים את העבודה מול איראן ומרוקו אם ירצו להעפיל. נכון לעכשיו דווקא איראן היא זו במובילה את הבית, ואחריה פורטוגל, ספרד ומרוקו.

בית ג'
התחיל עם המשחק בין אחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר, צרפת, אל מול אוסטרליה. בכל רחבי העולם הגיעו עם המון ציפיות לראות את הכישרון של הנבחרת הצרפתית, אך האוסטרלים לא עשו להם חיים קלים. רק בזכות טכנולוגיית הVAR, על פיה קיימים שופטי טלוויזיות שיושבים בחדר מיוחד, הצליחו הצרפתים לנצח 2:1. כנראה שנצטרך להמתין עוד קצת כדי לראות נבחרת צרפתית מגובשת יותר. המשחק הנוסף נערך בין פרו לדנמרק, משחק מעניין וקיצבי סיפקו לנו שתי הקבוצות אך בסופו של דבר 1:0 קטן של הדנים הספיק להם כדי לתפוס את המקום השני בבית אחרי צרפת.

בית ד'
גם הסיבוב הראשון של משחקי בית ד' התקיימו עם תוצאה אחת שהפתיעה, או אפשר לומר אכזבה, צופים רבים ברחבי העולם. איסלנד פגשה את ארגנטינה למשחק מעניין במיוחד. כולם ציפו שליאו מסי וחבריו לנבחרת יספקו ניצחון ראשון שיעזור להם להתחיל ברגל ימין את שלב הבתים, אך בסוף זה נגמר אחרת. האיסלנד הקשוחים עמדו ברוב הניסיונות של ארגנטינה, ואפילו מסי החמיץ כדור פנדל. זה נגמר ב-1:1 מאכזב, לפחות עבור מסי. משחק נוסף שהתקיים בבית הפגיש בין קרואטיה לניגריה. הקרואטים עם הקישור המצויין והסגל המנוסה לא התקשו מול הניגרים. הקרואטים סיימו עם ניצחון 2:0 שהביא להם את ראשות הבית ומעניק להם מקדמה חשובה לפני המשחק מול ארגנטינה ביום חמישי הקרוב.

עדכונים נוספים על שאר המשחקים בשלב הבתים גם מחר!