מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- יפן

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת יפן

יהלי אוזן

מחר זה קורה! מחר מתחיל הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר ממש לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת יפן.

זוהי הנבחרת האחרונה עליה נספר לכם, שנייה לפני שמתחילים. יפן שובצה בבית 8 יחד עם קולומביה, סנגל ופולין. היא מדורגת רק במקום ה-61 בדירוג פיפ"א העולמי ונראה כי אין לה הרבה סיכוי להעפיל לשלב הבא, לפחות על הנייר. יש ליפנים כבר חמש הופעות במונדיאלים קודמים, וההישג הטוב ביותר שלהם הוא הגעה לשלב 16 הגדולות בשנת 2002 ו-2012. במונדיאל האחרון סיימה יפן בלי ניצחון כלל בשלב הבתים ונפרדה מהטורניר בשלב מוקדם.

כדי לקוות שזה לא יקרה לה הפעם היא תצטרך לעבוד קשה. על כך אחראי המאמן אקירה נישינו. הוא אימן בעבר את נבחרת הגברים היפנים בטורניר אולימפי, כך שהבמה העולמית אינה זרה לו. יחד עם זאת, הוא מונה ממש לאחרונה, רק בחודש אפריל, ובתקופה כל כך קצרה קשה להתחבר ולהצליח על ההתחלה. השחקנים שיעמדו לרשותו משחקים בגרמניה, באנגליה, צרפת, בליגה המקומית ועוד. לא כולם מוכרים, אבל יש בסגל שחקנים כמו שינג'י קגאווה ושינג'י אוקזאקי כוכבי לסטר ודורטמונד. אליהם מצטרף הבלם הוותיק של סאותהמפטון מאיה יושידה וקשר מילאן לשעבר קייסוקה הונדה.

האם זה אמור להספיק ליפנים בשלב הבתים? לא בטוח. אבל את שלב המוקדמות הם כן הצליחו לעבור עם תוצאות יפות. הם סיימו בראשות הבית במוקדמות אסיה כשהם משאירי מאחור את ערב הסעודית, אוסטרליה, איחוד האמירויות, עיראק ותאילנד. הם עשו זאת עם שישה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים. מנגד, דווקא מאזן המשחקים שלהם בעשרה האחרונים בכל המסגרות לא מזהיר במיוחד. היפנים ניצחו רק שני משחקים, כשהם מפסידים בשישה. אמנם המאמן נישינו אחראי רק לשני המשחקים האחרונים, אך עדיין התוצאות לא מעודדות. יחד עם זאת, במונדיאל הכל יכול לקרות. האם ההפתעה תגיע מהכיוון של נבחרת יפן? נחכה ונראה.