מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- קולומביה

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת קולומביה

יהלי אוזן

עוד יומיים בלבד נותרו עד שייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר ממש לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת קולומביה.

נבחרת קולומביה, אחת ההפתעות המוצלחות של המונדיאל הקודם, מגיעה הפעם כדי לנסות ולהגיע עוד יותר רחוק משלב רבע הגמר בו סיימו ב-2014. זהו המונדיאל השישי של הקולומביאנים, בו יצטרכו להתמודד בבית 8 עם יפן, פולין וסנגל. הנבחרת מדורגת במקום 16 בדירוג פיפ"א העולמי, וזו ההזדמנות לה להשתפר עוד יותר.

מי שהצליח להוביל את הנבחרת לשני טורנירים רצופים הוא חוסה פקרמן, שמונה למאמן הנבחרת בשנת 2012. לפני כן, הנבחרת לא הגיע לשני מונדיאל ברציפות משנות ה-90. הארגנטינאי הבינלאומי אימן בעבר גם את נבחרת מולדתו, אך כך 6 שנים מלווה את קולומביה. במגרש ינסו לעשות את העבודה שחקניו של פקרמן, ביניהם השוער דויד אוספינה, הבל ירי מינה מברצלונה, חואן קואדרדו וחאמס רודריגז בקישור, וקרלוס בקה ורדאמל פלקאו בהתקפה. עבור פלקאו, שהוא גם קפטן הנבחרת, זהו המונדיאל הראשון בקריירה והוא ינסה לעשות כמיטב יכולתו ולסייע עם שערים. הוא גם מלך שערי הנבחרת עם 29 כאלה ב-73 משחקים.

בכל הנוגע ליכולת של הנבחרת, בשלב מוקדמות המונדיאל בבית הדרום אמריקאי, היא עלתה אל הטורניר מהמקום הרביעי בבית. לפניה סיימו ברזיל, אורוגוואי וארגנטינה. היא ניצחה 7 משחקים, סיימה 6 בתיקו וב-5 הפסידה. בעשרת משחקיה האחרונים של הקבוצה בכל המסגרות, היא לא נמצאת עם רקורד חיובי. יש לה שלושה ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים. האם זה יספיק לה כדי להצליח ולעבור את שלב הבתים? ממש בקרוב נגלה.