מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- מקסיקו

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת מקסיקו

יהלי אוזן

בעוד 16 ימים בדיוק ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת מקסיקו.

נבחרת מקסיקו כבר וותיקה בטורניר גביע העולם, זו תהיה הפעם ה-16 שלה במפעל, כשהיא הצליחה להגיע פעמיים לשלב רבע הגמר אי שם ב-1970 ו-1986. היא מדורגת במקום 15 בדירוג פיפ"א העולמי ומועמדת להיאבק עם שוודיה על הכרטיס לשלב הבא מהמקום השני בבית 6. בתחילת הטורניר תתמודד מקסיקו מול אלופת העולם גרמניה, ולאחר מכן תפגוש את שוודיה וקוריאה הדרומית לקרב על כל הקופה.

מי שיוביל את הנבחרת על הקווים הוא חואן קרלוס אוסוריו הקולומביאני, אשר מונה בשנת 2015. לפני כן אימן רק קבוצות קטנות אך הצליח להשאיר רושם חיובי עד כה בתקופתו בנבחרת, כשהקבוצה הבטיחה את העלייה למונדיאל שלושה משחקים לפני סיום המוקדמות. הכוכב הגדול של הנבחרת ומלך שערי הקבוצה, חאבייר הרננדס (צ'יצ'ריטו), ינסה להוביל את הקבוצה אל מעבר לשלב הבתים. עם 49 שערים ב-100 הופעות וזכייה בגמר ליגת האלופות עם ריאל מדריד ב2014, הוא השחקן המוביל בקבוצה. איתו יהיו במונדיאל בין היתר גם השוער אוצ'ואה, הקטור הררה, ג'ובאני דוס סנטוס, רפאל מרקס הוותיק (בן 39!), גואדרדו וקרלוס וולה.

בשלב האחרון של המוקדמות התחרו המקסיקנים בבית עם קוסטה ריקה, פנמה, הונדורס, טרינידד וטובגו וארה"ב כשהם מסיימים במקום הראשון ועולים. הם עשו זאת עם 6 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו והפסד אחד. בעשרת המשחקים האחרונים של הקבוצה בכל המסגרות היא מנצחת בחמישה, מפסידה שלוש פעמים ומסיימת שניים ללא הכרעה. כדי להגיע ביכולת הגבוהה ביותר, ישחקו חניכיו של אוסוריו מול ווילס, סקוטלנד ודנמרק במשחקי ההכנה.