ונדליזם בנווה נוי – לאומני או פלילי?

תושבי שכונת נווה נוי עדיין בהלם. יממה לאחר שעשרות רכבים הושחתו, המשטרה טרם שמה ידם על הפושעים. בקרב תושבי השכונה שוררת תחושה של חוסר וודאות וגרוע מכך – חוסר ביטחון.

נזכיר כי בלילה שבין שלישי לרביעי, בשקט מופתי, הושחתו כעשרים כלי רכב אשר חונים בשלוש רחובות שנמצאים בחלקה החדש של השכונה. חלק מהרכבים נופצו, על חלקם רוססו כתובות גרפיטי וחלק מהרכבים ספגו גם וגם.

על מספר רכבים רוססה הכתובת "בדוים" (הטעות במקור), מה שמיד העלה את החשד כי מדובר בפעולה של תושבי הפזורה הבדואית נגד האוכלוסיה היהודית והציתה מחדש את שאלת דו הקיום בנגב. נציין כי נכון לרגע זה, אין כל אינדיקציה באשר למוצאם של הפושעים והמשטרה פועלת בכל הכלים על מנת לאתר אותם במהרה.

הבוקר בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם דליה עמר, תושבת השכונה, שרכבה ניזוק במהלך ההשחתה הגדולה. עמר דווקא בטוחה שמדובר בפושעים מהאוכלוסייה הבדואית: "זה לא עניין פלילי. הם (הבדואים) פשוט רוצים לבוא ולומר "אנחנו פה". אם זה היה עניין פלילי, לא היו מזיקים סתם כך ל-27 מכוניות ברחוב"

בנוסף, שוחחנו בנשוא עם דקל, תושב נוסף בשכונה. דקל היה עד לא מזמן ראש המשמר האזרחי בשכונת נווה נוי אך פעילותו הופסקה, לטענתו, בעקבות קשיים מול משטרת באר שבע. דקל אמר בשידור: "המשמר האזרחי בנווה נוי היה פעיל וכ-3 שנים כבר הוא ברמת הדשדוש. לא יודע אם קיים דבר כזה בארץ – שכונה שלוקחת על עצמה את האחריות על אבטחת השכונה. היינו בקשר רציף עם המשטרה אבל לאורך הזמן התגלו קשיים מול המשטרה. אם זה ברמת המשמרות, אם זה ברמה שלא קיים מש'ק מולנו"

סגן ראש עיריית באר שבע, טל אל על, שהתארח בתכנית, הביע את דעתו על הנושא ואמר כי העירייה מעודדת את יוזמת המשמר האזרחי והבטיח לסייע על מנת להחזיר את המיזם לפעולה.

להאזנה לראיון המלא: